رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین دانشجویان و گروه‌های جهادی، روحانیون و... است.

حاشیه سازی دشمنان برای مانع تراشی در مسیر رشد علمی کشور

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و هیئت همراه افزود: دانشگاه‌ها در کشور ما یک فرصت بسیار خوبی است که به برکت خون شهدا و تحت رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب اسلامی فراهم شده است.

او تاکید کرد: دانشگاه‌های کشور پس از انقلاب اسلامی از نظر کمیت و کیفیت علمی رشد بسیار خوبی داشته اند و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این نشان دهنده رشد علم و دانش در کشور است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: دشمن به دلیل موفقیت‌های حاصل شده در دانشگاه ها، چشم طمع به این حوزه دارد و حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بصیرت افزایی و اگاه سازی دانشجویان و اساتید، نقشه‌های دشمنان را برملا می‌کنند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: دشمنان بر اساس فکر خام خود، اهداف سیاسی دارند و می‌خواهند قشر دانشجو و اساتید دانشگاهی را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهند و تلاش می‌کنند با حاشیه سازی، مانع رشد علمی و بالندگی دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان شوند تا اجازه تکامل را به دانشگاه‌ها ندهند.

او تصریح کرد: بحمدالله هم مدیران، هم اساتید و هم دانشجویان اگاه هستند و نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز تدابیر بسیار خوبی داشته اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در سراسر کشور به خوبی عمل کرده اند و توفیقات خوبی حاصل شده است، تاکید کرد: استان کرمان به دلیل جایگاه خود، یک استان علمی و دانشگاهی و یک قطب در شرق و جنوبشرق کشور به شمار می‌رود و استان‌های همجوار خود را نیز از نظر علمی تغذیه می‌کند و این جایگاه باید حفظ شده و ارتقاء یابد.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: در حوادث اخیر، توجه خاصی به استان کرمان وجود داشت و در این استان تحریکات بسیار زیادی نسبت به سایر جاها وجود داشت و دراین رابطه باید از مردم تشکر کرد که اجازه ندادند فرصت موج سواری برای دشمنان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در حوادث اخیر در حوزه دانشگاه هدفمند کار می‌کردند، عنوان کرد: این اتفاقات به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در این رابطه نهاد نمایندگی و تشکل‌های انقلابی و سیاسی به خوبی به وظایف خود عمل کردند.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین دانشجویان و گروه‌های جهادی، روحانیون و... است، تاکید کرد: رصد فضای جامعه و دانشگاه و کم کردن نارضایتی باید همواره مورد توجه باشد تا بهانه‌ای به دست دشمن نباشد که بتوانند موج سواری کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش از تلاش‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا تقدیر کرد و ضمن بیان اینکه این قشر از جان و دل در خدمت مردم بودند و شهدای زیادی در حوزه سلامت و درمان تقدیم انقلاب شدند، تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان وظیفه سنگینی بر عهده دارد تا بتواند زمینه تربیت پزشکان عالم، دانشمند و مومنی را فراهم آورد که ضمن مجهز بودن به سلاح ایمان، مراتب علمی و پزشکی را طی کرده و در جامعه تاثیرگذار باشند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه تیپ یک است و از نظر اعتبار بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام علی عارفی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بسیاری از حوزه ها رتبه‌ اول را داراست، تصریح کرد: این دانشگاه حدود ۷۰۰ نفر عضو هیئت علمی فعالیت دارد.

او با اشاره به اینکه شش هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مرکز کرمان حضور دارند، بیان کرد: ۲۰۰ دانشجوی خارجی نیز از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار کارمند، ۱۷ هزاردانشجو و یک هزار و ۵۰۰ هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کل استان کرمان فعالیت دارند، گفت: تاکنون چندین همایش بین المللی از جمله ترجمان قران کریم، هم دانشگاهی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ... در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شده است.

حجت الاسلام عارفی به فعالیت ۱۰ انجمن علمی و سه تشکل بزرگ سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره و بیان کرد: گروه‌های جهادی فراوانی داشته ایم و بزرگترین اعزام‌های کشوری تخصصی و فوق تخصصی نیز به همت دانشگااه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.

او اظهارداشت: برنامه مشترکی بین دادگستری، بهداشت و بهزیستی به منظور ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج اجرایی شده است که روند اجرایی این طرح باید بهبود یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.