براساس نظرسنجی‌های تازه، به نسبت قبل تعداد کمتری از آمریکایی‌ها در مراسم کلیساها شرکت می‌کنند. نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترکیبی از قرنطینه‌های پاندمی کرونا و تغییرات نسلی در نگرش‌ها موجب شده تا این ملت که کاملا مسیحی نشان می‌داد، رابطه خود را با این دین زیر سوال ببرد.

شمار آمریکایی‌های مذهبی کاهش نشان می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، براساس نظرسنجی گالوپ که در اوایل سال جاری انجام شد، بیش از ۸۱ درصد آمریکایی‌ها به خداوند اعتقاد دارند. گرچه این میزان هنوز اکثریت قابل توجهی است، اما این کمترین درصد از زمان شروع به کار این نظرسنجی در سال ۱۹۴۴ است، هنگامی که ۹۸ درصد از آمریکایی‌ها چنین نظری داشتند.

به همین ترتیب، تعداد آمریکایی‌هایی که متعلق به یک کلیسا، مسجد یا کنیسه هستند، به کمترین میزان کاهش یافته است. به گفته گالوپ، این تعداد سال گذشته برای اولین بار با ۴۷ درصد جامعه اقلیت شدند. این نظرسنجی می‌گوید با توجه به افزایش کسانی که ادعای وابستگی مذهبی ندارند – این گروهی که از قبل از پاندمی کرونا، در میزان بزرگی با کاتولیک‌ها یا مسیحیان انجیلی رقیب بوده‌اند – احتمالاً این کاهش ادامه خواهد یافت.

با این حال، تغییر نگرش‌های اجتماعی تنها علت نیست. طبق تحلیلی که توسط ای‌بی‌سی نیوز صورت گرفته، حضور در کلیسا از سال ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۲ به ۴۵ درصد کاهش یافت، چراکه بیشتر دولت‌های ایالتی اجتماعات حضوری را از ترس کرونا تعطیل کردند. در حالی که برخی از کلیساها سعی داشتند خدمات مجازی ارائه کرده یا حتی در اتومبیل‌های پارک شده در محوطه باز برنامه داشته باشند، تعداد آنها کاملا رشد نداشت و فقط در حدود یک در پنج مورد (۲۲درصد) کشیش‌های پروتستان گفتند که حضور مردمی نزدیک به تعداد شرکت‌کنندگان در ژانویه ۲۰۲۰ بود.

براساس تحقیقات انجام شده در سال گذشته توسط مرکز نظرسنجی در مورد زندگی آمریکایی، در حالی که افراد جوان بیشتر از سالخوردگان به عنوان غیر مذهبی شناخته می‌شوند، آمریکایی‌هایی با تحصیلات دانشگاهی به احتمال بیشتر عضو یک کلیسا، کنیسه یا مسجد هستند. این بخشی از یک روند کلی به سمت انزوای اجتماعی در بین افراد کمتر تحصیل‌ کرده است که مسوولان نظرسنجی دریافتند دوستان نزدیک کمتر، حمایت اجتماعی کمتر دارند و احتمال ازدواج آنها هم کم است.

با این حال، همه گروه‌های مذهبی اخیرا شاهد کاهش پیروان خود نبوده‌اند. کلیساهای به اصطلاح غیر فرقه‌ای –پروتستان‌هایی که متعلق به گروه‌های تشکیلاتی مانند متدیست‌ها یا باپتیست‌های جنوبی نیستند– طبق سرشماری دینی ایالات متحده، در دهه گذشته ۹۰۰۰ تن رشد کرده‌اند و طرفداران آنها اکنون پنج و شش بار بیشتر از حامیان کلیساهای پرسبیترینیسم و اسقفی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.