رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر خدایی ناکرده زلزله‌ای در تهران رخ بدهد با ترافیک و کوچه‌های تنگ و باریکی که در پایتخت داریم، فاجعه بزرگی در تاریخ رخ خواهد داد، تاکید کرد: باید این مسئله را جدی بگیریم چرا که شوخی‌بردار نیست.

چمران: زلزله در تهران فاجعه‌بار خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی چمران صبح امروز در آغاز یکصدوهفدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سوم دی‌ماه روز ثبت‌ احوال اظهار کرد: چهارم دی‌ماه نیز روز گرامیداشت شاعر بزرگ فارسی‌گوی رودکی است که این روز را گرامی می‌داریم. همچنین میلاد حضرت مسیح (ع) را نیز گرامی می‌داریم و این روز را به هموطنان ارامنه تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به پنجم دی ماه سالروز وقوع زلزله بم گفت: این روز به نام روز بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است. زلزله بم ویرانی عجیب و خسارات زیادی را به همراه داشت.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: یادآوری این روزها به خاطر این است که درس عبرت بگیریم و توجه ویژه‌ای به موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها داشته باشیم. مسئله‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود.

چمران افزود: موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها باید به صورت ویژه با شدت و حدت از سوی شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی پیگیری و دنبال شود و اجازه ندهند که ساختمان‌های ناپایدار و نامقاوم ساخته شود.

وی با بیان اینکه کشور ما، کشور زلزله‌خیزی است، تصریح کرد: ایران جزو 10 کشور بلاخیز محسوب می‌شود و ما حوادثی از جمله سیل، زلزله، آتش‌فشان و ... از بلایای طبیعی را داریم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از زلزله‌هایی که در سال‌های اخیر در کشور رخ داد، زلزله کرمانشاه بود که خرابی‌های فراوانی را شاهد بودیم و حتی ساختمان‌هایی که جدیدالاحداث بودند تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند و خراب شدند و در واقع موضوع ساختمان‌سازی و مقاوم‌سازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

چمران با بیان اینکه ما باید آمادگی لازم را در حوادث طبیعی از جمله زلزله داشته باشیم افزود: اگر خدایی ناکرده زلزله‌ای در تهران رخ بدهد با ترافیک و کوچه‌های تنگ و باریکی که در تهران داریم فاجعه بزرگی در تاریخ رخ خواهد داد و نه قرن و باید این مسئله را جدی بگیریم چرا که شوخی‌بردار نیست.

وی همچنین به درگذشت دکتر عباس شیبانی نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران و حضور در سمت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آقای شیبانی همکار بسیار خوب ما در مجموعه شورا در ادوار گذشته بود فردی مبارز، انقلابی، کم‌حرف، پرکار، بسیار قاطع و پیگیر مشکلات مردم بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: درگذشت این مرد بزرگ را به خانواده شیبانی و همکارانش در ادوار گذشته شورا تسلیت عرض می‌کنم.

چمران افزود: آقای شیبانی در همه صحنه‌های انقلاب حاضر بود و بسیار قاطع و محکم بود و شیبانی کوتاه سخن می‌گفت و این مرد بزرگ الگو و اسطوره ما در مجموعه شورای شهر تهران بود و از خصایص و ویژگی‌های وی می‌توان به قانع بودن و کم‌حرف بودن وی اشاره کرد.

وی ادامه داد: آقای شیبانی در دوره دوم و سوم شورای شهر تهران حتی حق‌الجلسه خود را نگرفت و زمانی که می‌خواست بیمارستان حضرت زینب کبری(س) را بسازد آن موقع بود که با اصرار ما این پول را دریافت و هزینه ساخت این بیمارستان کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از دیگر سمت‌های شیبانی می‌توانیم به حضور در وزارت کشاورزی به عنوان وزیر در سال‌های دور، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مدت 20 سال و حضور در چند دوره شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد.

امروز مراسم یادبود مرحوم عباس شیبانی در مسجد نور واقع در میدان فاطمی از ساعت 18 تا 19:30 برگزار خواهد شد. همچنین مراسم یادبود دیگری از سوی شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ 5 دی ماه از ساعت 10:30 تا 12 در مسجد شیخ فضل‌الله جنب شهرداری مرکز برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.