مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آمار موجود، گروه سنی ۶۵ سال به بالا و کودکان زیر یک سال بیشترین آمار بدحالی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا را به خود اختصاص داده اند.

سالمندان و کودکان در تیررس ابتلا به آنفلوآنزای حاد

به گزارش قدس خراسان، ناصر امینی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای آذر تاکنون ۸۵۷ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی با علایم آنفلوآنزا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از ۸۳۹ نفر آن‌ها تست آنفلوآنزا گرفته شده و ۳۴ مورد مثبت بوده است.

او افزود: بیشترین آمار بدحالی ناشی از آنفلوآنزا به ترتیب به گروه سنی ۶۵ سال به بالا، کودکان زیر یک سال، سالمندان ۵۵ تا ۶۴ سال و کودکان ۵ تا۱۴ سال اختصاص دارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در خصوص بیماری کرونا نیز از ابتدای آذر تا پایان این ماه هزار و ۴۴۵ نفر به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند که از این تعداد تست کووید ۲۶ نفر مثبت اعلام شده است،ادامه داد: در این مدت هزار و ۴۱۱ نفر نیز به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که نتیجه تست ۳۴ نفر از آن‌ها مثبت اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.