منابع صنعت بیمه ژاپن روز جمعه پیش بینی کردند که شرکت های بیمه گر این کشور به صدور بیمه نامه دریایی در شرایط جنگی تا دستکم سه ماه دیگر برای بارگیری گاز طبیعی مایع ادامه دهند که شامل غرق شدن یا مصادره شناورها به علت جنگ در آب های روسیه می شود.

تمدید پوشش بیمه ای ژاپن برای شناورهای حامل گاز روسیه

به گزارش قدس آنلاین، از خبرگزاری رویترز؛ شرکت های بیمه "توکیو مارین اند نیچیدو فایر"، "سومپو جاپان" و "میتسوئی سومیتومو" جمعه گذشته به مالکان کشتی ها گفته بودند که از اول ژانویه (۱۰ دی ماه)، پوشش بیمه ای برای کشتی های آسیب دیده در جنگ در آب های روسیه را در پی لغو پوشش شرکت های بیمه گر اتکایی، متوقف خواهند کرد.

اما یک مقام بلندپایه وزارت صنایع ژاپن روز سه شنبه گفت که دولت از این شرکت ها درخواست کرده که با ادامه ارایه پوشش بیمه جنگی به شناورهای حمل گاز طبیعی مایع شده "ال ان جی"، خطرات اضافی را بپذیرند.

این درخواست برای اطمینان یافتن از ادامه واردات سوخت ژاپن از تاسیسات گاز ساخالین - ۲ و پروژه های نفتی خاوردور روسیه در اوج تقاضای فصل زمستان مطرح شده است.

نیکی روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت های بیمه گر به مذاکره با بیمه گران اتکایی برای بازگرداندن بخشی از این پوشش پرداخته اند و انتظار می رود که بتوانند به پوشش بیمه ای ادامه دهند.
منابع صنعت بیمه روز جمعه با تائید گزارش نیککی، به رویترز گفتند که این پوشش تا ماه مارس ادامه خواهد یافت.

به گزارش روز سه شنبه ۶ دی ماه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، عمان با امضای قراردادی با صادرات سالانه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گاز طبیعی به ژاپن موافقت کرد.

این قرارداد به مدت ۵ تا ۱۰ سال که از ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد، در حالی میان عمان و ژاپن به امضا رسید که توکیو به دلیل افزایش تقاضای جهانی، درگیر بحران ناشی از بی ثباتی در عرضه انرژی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری کیودو نیوز؛ کارشناسان روابط بین الملل معتقدند از آنجا که جنگ اوکراین ادامه دارد، ژاپن به عنوان رئیس گروه ۷ در سال ۲۰۲۳ باید تلاش کند تا کشورهای بیشتری را به تحریم علیه روسیه ترغیب کند و فشارها را بر مسکو افزایش دهد تا مذاکرات آتش بس برای این جنگ آغاز شود.

براساس پیشنهاد کارشناسان روابط بین الملل یک راه موثر برای انجام تحریم های بیشتر بر مسکو و فشار برای آغاز مذاکرات آتش بس در جنگ طولانی شده اوکراین این است که رهبران ۷ کشور صنعتی جهان که قرار است برای اجلاس سالانه این گروه در ماه مه ۲۰۲۳ در هیروشیما گردهم آیند جبهه ای از کشورهایی که تاکنون در برابر تحریم کردن روسیه مقاومت کردند تشکیل دهند.

حمله روسیه در اواخر فوریه سال جاری میلادی به همسایه اش اوکراین موجب شد تا کشورهای عضو گروه ۷ یعنی انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا به علاوه اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر سلسله اقدامات تنبیهی بر روسیه اعمال کنند که شامل تحریم فروش انرژی و ممنوعیت فروش نیمه رساناها به این کشور بود.

روسیه هیچ نشانه ای از قصد عقب نشینی از ۴ منطقه شرقی و جنوبی اوکراین که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آنها را ضمیمه کشور خود اعلام کرده ندارد و از سوی دیگر «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین نیز خواستار عقب نشینی سربازان روسیه از تمامی مناطق اوکراین و حتی شبه جزیره کریمه است که مسکو در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.