رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد هر گونه دخالت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در انتخاب و استیضاح شهردار را رد کرد.

امام جمعه مشهد نقشی در انتخاب و استیضاح شهردار ندارد 

حسن منصوریان در گفتگو با قدس خراسان اظهار کرد: حکومت‌ها اگر بخواهند مشروعیت داشته باشند باید به خدا متصل باشند و هرگاه این سلسله قطع شود تصمیمات مدیریتی کارگزار، غصب در اموال مردم است.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: این سلسله به نمایندگان ولی فقیه می‌رسد که به همین دلیل واجب الاطاعه هستند.


وی افزود: اگر می‌خواستم برای استیضاح شهردار مثال بیاورم می‌گفتم که شورای سوم می‌خواست شهردار وقت را استیضاح کند، در آن زمان اگر پژمان را برمی‌داشتند آیا به نفع شهر بود یا نه؟ همه پاسخ را می‌دانند که خوب بود این کار را نکردند چون پژمان خیلی از کارها را توانست انجام بدهد. همین اتفاق برای آقای قالیباف هم اتفاق افتاد. من نمی‌خواستم درمورد قضایای خودمان حرفی بزنم، می‌خواستم درباره نسبت تصمیماتمان با مشروعیت تصمیمات حرف بزنم.


این عضو شورای شهر مشهد در واکنش به سخنان طهوریان عسکری در صحن علنی شورا با رد ادعای طهوریان درباره گلایه آیت الله علم الهدی برای انتصاب ارجایی به شهرداری مشهد گفت: اصلا من این را از حاج آقای علم الهدی نشنیدم و هیچ‌کس دیگر هم نشنیده است، روزهای اول من از ایشان سوال کردم که لطفا برای انتخاب شهردار راهنمایی کنید، ایشان گفتند مردم به شما رای دادند که شما انتخاب کنید، من خیر و شر انتخاب شما را گردن نمی‌گیرم. یکبار دیگر پرسیدم اگر برای اثبات کسی نیست برای نفی کسی هم نیست؟ که گفتند نه اثباتا و نه نفیا هیچ کس مدنظر من نیست. من حتی گفتم که چیزهای از قول شما نقل می‌کنند که گفتند چیزی که از خود من می‌شنوید، قبول کنید.


وی افزود: در آن جلسه خطاب آقای علم الهدی خود ما بودیم ، یعنی اعضای شورا، حتی از عملکرد یکساله شورا نیز راضی بودند و گفتند این شورا ویژگی‌های خاصی دارد، اما من در این نطق به هیچ عنوان نظر خاصی به این موارد نداشتم و گلایه مندم که چرا اینقدر همکارانم این را تنزل دادند.

گفتگو: نوید زنده روحیان


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.