فرماندار مشهد گفت: امروز به عنوان روز ملی مشهد نامگذاری شد تا بتوانیم ‌گفتمان انقلاب اسلامی حاضر در مشهد را در همه جوانب آن معرفی کنیم.

فرماندار مشهد: روز ملی مشهد نامگذاری شد

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در مراسم نکوداشت روز ملی مشهد که امروز، ۱۰ دی‌ ماه، در میدان ۱۰ دی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه و مقام شهر مشهد با فلسفه شهادت ایجاد شده است. هر آبادی و شهری فلسفه‌ای برای وجودیت و یک سابقه تاریخی دارد؛ مردم به دلیلی دور آن جمع شده‌اند و اجتماع را ایجاد کردند تا این آبادی و شهر ایجاد شده است. دلیل ایجاد مشهد مضجع شریف حضرت علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) است که مردم را به دور خود جمع کرده و امروز این جهانشهر و در دنیا زبانزد است.

فرماندار مشهد افزود: مردم این شهر مردم غیوری هستند ‌که در چند موقعیت از خود غیرت نشان دادند. مردم مشهد نشان دادند که قابلیت دارند تا در مشهد سکونت کنند. تشییع مراسم پیکر مطهر امام خمینی(ره) که زنان نوغانی آفریدند، ویژگی خاصی برای مردم مشهد بوده و بیانگر این است که انسان‌هایی ولایی هستند و برای ولایت و انقلابی بودن، دین‌دار و متدین بودن و در چارچوب گفتمان اسلام حرکت کردن زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه این قیام و قعود در زمان‌های مختلف دیده شده، تصریح کرد: به عنوان نمونه می‌توان به ماجرای گوهرشاد که زمینه دیگری از متدین و ولایی بودن مردم مشهد است، اشاره کرد. اینکه در راستای گفتمان خود مصمم هستند و بر آنچه ولایت بر آن تکیه دارد و آن هم گفتمان اسلام است، ادامه می‌دهند.

داوری ادامه داد: در ۱۰ دی نیز مردم مشهد با جانفشانی چندین باره خود انقلاب اسلامی را بیمه می‌کنند و انقلابی که ایجاد شده بود را به سمت تثبیت پیش می‌برند. این موضوع ادامه همان راه ولایتمداری است که مردم بارها نشان دادند که در مشهد جایگاهی دارد. در فتنه سال ۸۸ نیز مشهدی‌ها جلوتر از کشور در هشت دی قیام کردند و نشان دادند ولایتمدار هستند.

فرماندار مشهد عنوان کرد: این موارد سندی در تاریخ مشهد است؛ بنابراین مشهد علاوه بر حضور و وجود مضجع شریف امام رضا(ع)، ویژگی‌هایی دارد که باید بر آن تاکید کرد. به همین دلیل با تصمیم بسیار خوبی که در شورای فرهنگ عمومی استان گرفته شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است، روز ۱۰ دی به عنوان روز ملی مشهد نامگذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روز بزرگ اقشار مختلف مردم در حمایت از انقلاب اسلامی به میدان آمدند و خون دادند تا این گفتمان تثبیت شود که انجام شد و امروز این گفتمان در جهان زبانزد است. اگر دشمن با این گفتمان تقابل می‌کند به دلیل قدرت این گفتمان و نفوذ پیرامونی است که نظام جمهوری اسلامی پیدا کرده و نشان خون شهداست.

داوری اضافه کرد: بنابراین امروز به عنوان روز ملی مشهد نامگذاری شد تا بتوانیم ‌گفتمان انقلاب اسلامی حاضر در مشهد را در همه جوانب آن معرفی کنیم که مقدمه‌ای خواهد بود تا این جهانشهر در دنیا زبانزد شود.

فرماندار مشهد افزود: امروز با این رویداد مهم وظیفه مهم‌تری نیز داریم که باید شهر را چنان مدیریت و تقویت کنیم و مردم آن‌چنان در صحنه باشند که مانند گذشته زبانزد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.