استاندار خراسان رضوی گفت: مولدسازی می‌تواند موجب حل بسیاری از طرح‌های نیمه تمام در دستگاه‌های مختلف شود و بر همین اساس نباید به موضوعات نگاه بخشی داشت بلکه باید به حل مسایل در کلان توجه شود و تهاتر، یکی از روشهای مولدسازی در سازمانهای دولتی است که می‌تواند دنبال شود.

مولدسازی موجب حل بسیاری از طرح های نیمه تمام در دستگاه‌های مختلف می شود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز شنبه در نشست بررسی طرح های مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه وزارت نیرو اظهار کرد: وجه مشترک استانهای خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان هم‌مرزی با کشور افغانستان است و از سوی دیگر کمبود آب و خشکسالی در کنار احداث مسیر راه آهن از چابهار به اینچه برون نیز از دیگر برنامه های مشترک این سه استان در پهنه تاریخی خراسان بزرگ است که با حل این مشکلات شاهد رشد و تقویت این سه استان خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نقاط اشکالی که مانع انجام کارها می شود باید پیدا شود زیرا اختلاف ها با هدف روشن شدن سایر جوانب یک موضوع که به حل یک مشکل منجر می‌شود، موجب رشد و بالندگی است و از این دیدگاه دارای اهمیت است.

وی با اشاره به این که، توجه به درون سازمانها موجب مولد سازی می‌شود افزود: این موضوع باید با هم افزایی در انجام کارها دنبال شود تا موجب رفع مشکلات مردم شود.

نظری ادامه داد: افزایش زیرساخت‌های لازم برای تسهیل زیارت بارگاه منور رضوی به عنوان مزیت اصلی خراسان رضوی در حال پیگیری است و با حل آن بسیاری از مشکلات مردم بر طرف می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: جمعیت شهر مشهد بر اساس آمار موجود بیش از چهار و نیم میلیون نفر است که سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنها به عنوان مجاور در کنار بارگاه رضوی زندگی می‌کنند و بقیه اتباع و زائرانی هستند که در این شهر حضور دارند و با همین رویکرد وقتی زیرساخت‌های کمّی و کیفی گسترش یابد موجب حل دغدغه مردم می‌شود.

وی توجه به حاشیه شهر مشهد را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بخش عمده ای از مشکلات شبکه آب و فاضلاب این منطقه تمام شود و مورد بهره‌ برداری قرار گیرد.

۱۷ طرح از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور در حوزه وزارت نیرو مورد بررسی قرار گرفت

محسن شریفی، سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: امروز ۱۷ طرح از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی در حوزه وزارت نیرو مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود: تعداد چهار طرح در حوزه آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار گرفت که اعتبار آن در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه به مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و بیش از ۹۰ درصد آن نیز تخصیص یافته و پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی هم داشته است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی هم ۹ طرح در برنامه عملیاتی خود دارد که اعتبار آن در سال ۱۴۰۱ از محل مصوبات سفر رقم ۱۷۴ میلیارد تومان بود که ۱۴۰ میلیارد تومان آن در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

شریفی گفت: شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز چهار طرح برای تامین آب مشهد و همچنین اجرای شبکه های فاضلاب دارد که رقم ۵۱۵ میلیارد تومان اعتبار تعهدی آن در سال ۱۴۰۱ است که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن نیز پرداخت شده و امید است با پیگیری این روند، سایر هزینه ها نیز تا آخر سال ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.