با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همایش بین المللی «جان فدا» ویژه سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس برگزار شد.

حاج قاسم و ابومهدی نتیجه مکتب عاشورا هستند/ حرکت ملت امام حسین(ع) جهانی شده است

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این مراسم که عصر امروز در آستانه سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس اشاره کرد.

باورمندی توحید و اسلام ناب محمدی

وی ابراز کرد: مهم‌ترین ویژگی سردار حاج قاسم سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری مکتب ایشان است، وی سرباز پر افتخار حضرت امام(ره) بود و توانست پرچمدار مکتب امام باشد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در تبیین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم گفت: اصلی‌ترین ویژگی این شهید بزرگوار، باور به توحید و باورمندی ایشان به اسلام ناب محمدی بود. همچنین عشق بی پایان حاج قاسم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر ویژگی‌های مکتب ایشان است.

حاج قاسم هیچ‌گاه نترسید و ناامید نشد

وی همچنین با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی دشمن‌شناس و استکبارستیز بود، افزود: سردار دل‌ها شانه به شانه و سنگر به سنگر دشمن را دنبال می‌کرد و هیچ‌گاه نترسید و ناامید نشد.

معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه حاج قاسم همواره حامی مستضعفان، محرومان و بی‌پناهان عالم بود، گفت: حاج قاسم از فلسطین که کمتر از ۵ درصد شیعه دارد به تمام معنا دفاع کرد و روح تازه‌ای به مقاومت بخشید.

ملت امام حسین(ع) از مظلوم دفاع می‌کند

دکتر حسین اکبری سفیر ایران در سوریه نیز از دیگر سخنرانان این مراسم ابراز کرد: وقتی می‌خواهیم شان و جایگاه این دو شهید بزرگوار را توصیف کنیم باید شرایط زمانی زندگی کردن آنان را تبیین کنیم.

وی اظهار کرد:حاج قاسم گفت «ما ملت امام حسینیم» به این معنی اسلام ما را مکلف کرد که باید از مرزها عبور کنیم، ملت امام حسین(ع) آزادی‌خواه هستند و از مظلوم دفاع می‌کنند.

اکبری ادامه داد: هر ملتی اگر امام، دشمن و زمان خود را بشناسد موفق عمل کرده و پیروز است؛ مردم در دوران زندگانی امام حسین(ع) کوتاهی کردند و به امام ملحق نشدند از همین رو پس از به شهادت رسیدن ایشان به اشتباه خود پی بردند و قیام کردند که در این قیام ۳۵ هزار نفر شهید شدند.

سلیمانی و ابو مهدی نتیجه مکتب عاشورایی هستند

سفیر ایران در سوریه افزود: سردار شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس نتیجه یک مکتب، اندیشه و حرکت عاشورایی‌اند و افتخارشان این است که شاگرد مکتب امام و عاشورا هستند.

وی ادامه داد: در واقع اگر حاج قاسم و ابومهدی و مقاومت و اندیشه مقاومت آنان عمل نمی‌کرد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ آمریکا در دنیا سلطه پیدا می‌کرد و کل دنیا را تحت تاثیر قرار می‌داد. این دو شهید بزرگوار از یک اتفاق بزرگ جهانی جلوگیری کردند. به گفته اکبری، این ملت امام حسین(ع) تبدیل به حرکت جهانی شد و در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.