قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش آغاز شده برای ارتقاء و رشد معنادار عملکرد در این آستان، نقش مدیران میانی، بدنه کارشناسی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در این مسیر را بسیار کلیدی و مهم دانست.

تلاش برای ارتقاء و رشد معنادار عملکرد در آستان قدس رضوی

به گزارش قدس خراسان، به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی در نشست صمیمی با مدیران سازمان مرکزی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: گفتمان حاکم در آستان مقدس امام رضا(علیه السلام)، گفتمان برنامه محوری با رویکرد پروژه‌های تحولی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و کارشناسان داخلی است.

رحمتی افزود: در همین راستا و بر اساس سیاست‌های کلان و نظام راهبری حاکم بر آستان قدس رضوی، برنامه‌های متعددی برای اجرا در حوزه‌های مختلف تدوین شده است که برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها نیازمند همکاری و همراهی بدنه کارشناسی و نیروهای نخبه داخلی هستیم.

وی ادامه داد: مدیران میانی موتور محرک مجموعه تابعه خود هستند و برای تحقق این گفتمان علاوه بر همت نخبگان، دغدغه‌مندی روزانه مدیران ارشد و میانی نسبت به اجرایی شدن این برنامه‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در قالب این گفتمان، به دنبال ارتقاء و رشد معنادار عملکرد این آستان مقدس در همه حوزه‌ها هستیم، از همین رو ایجاد تحول در دستگاه عالم آل محمد(علیهم السلام) فقط با همت و اهتمام شما مدیران محقق خواهد شد.

تحقق گفتمان برنامه محوری با خرد جمعی و کار تیمی

رحمتی در ادامه گفت: غالبا سازمان‌ها با بهره‌گیری از خرد جمعی و کار تیمی است که می‌توانند به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست یابند و بنده معتقدم برای شکل گرفتن این کار تیمی در آستان قدس رضوی، باید ارتباط بین سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی با معاونان گسترده‌تر شود تا ان‌شاءالله با خرد جمعی و کار تیمی شاهد تحقق گفتمان برنامه محوری و تحول در این آستان ملکوتی باشیم.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، مدیران و معاونان سازمان مرکزی آستان قدس رضوی نیز دغدغه‌ها و نکات مورد نظر خود را مطرح کردند. از آن جمله می‌توان به لزوم ایجاد فهم واحد نسبت به سیاست‌های کلان در بدنه کارشناسی و مدیران، ضرورت ایجاد تحول در فرآیندها و آئین نامه‌ها، تلاش برای نهادینه‌سازی نگاه تیمی به جای نگاه بخشی و جلوگیری از تبدیل برنامه محوری به یک سیستم بروکراسی محور اشاره کرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.