در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ترجمه اسپانیایی کتاب خاطرات خودنوشت او در مادرید رونمایی شد.

ترجمه اسپانیولی خاطرات سردار سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مراسم یادبود این شهید همراه رونمایی از ترجمه اسپانیایی کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم؛ خاطرات خودنوشت شهید» با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی و جمعی از اسپانیایی‌های علاقه‌مند به شخصیت شهید سلیمانی در محل این رایزنی برگزار شد.


در این مراسم محمدمهدی احمدی - رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا - پس از سخنان کوتاهی، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را که برای این برنامه ارسال شده بود قرائت کرد.

وزیر ارشاد در بخشی از پیام خود آورده است: «در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار قاسم
سلیمانی، ترجمه اسپانیایی کتاب خودنوشت آن شهید، با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مادرید، در راستای معرفی هرچه بهتر شهید سلیمانی و سیره و سلوک آن مرد خدایی، که در کتاب حاضر اشاره‌ای گذرا بر زندگی پرتلاطم آن شهید شده، شایسته تقدیر است.»

اسماعیلی در پیام خود همچنین نوشته است: «امیدوارم این اثر سترگ، قلب‌های بیدار و وجدان‌های آگاه در سراسر جهان را به سوی آزادگی، اخلاص و ظلم‌ستیزی رهنمون سازد.»

ترجمه اسپانیولی خاطرات سردار سلیمانی


در ادامه حسن قشقاوی - سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا - در سخنانی از تحلیل‌های عمیق شهید سلیمانی و توانایی ترسیم رخدادهای ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک آینده یاد کرد.

او با اشاره به ویژگی مقاومت در شهید سلیمانی به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌ها و شاخصه او از دیگر شهیدان واقعه تروریستی فرودگاه بغداد و شهید ابومهدی مهندس به عنوان قهرمان ملی عراق نیز یاد کرد.

همچنین دو نفر از فعالان اسپانیایی به بیان نکاتی درباره شخصیت شهید سلیمانی و تاثیر او بر وضعیت امروزی منطقه و جهان پرداختند.

کارلوس پاز بر حجم سانسوری که امروز در خبرهای رسانه‌های جریان اصلی غرب درباره تحولات خاورمیانه رخ می دهد تاکید کرد و گفت: همان‌طور که در جریان جنگ سوریه این رسانه‌ها با اطلاعات نادرست و تحلیل‌های دروغ مخاطبان خود را فریب می‌دادند. امروز نیز این جریان، وقایع رخ داده در ایران را وارونه جلوه داد و کوشید با این کار ایران را بی ثبات کند.

او افزود: شهید سلیمانی همه این وقایع را پیش بینی کرده بود و سال‌ها به تنهایی در مقابل این جبهه بزرگ تروریستی شامل صهیونیسم و گلوبالیسم ایستاد.

یوسف فرناندز نیز با مرور رخدادهای منطقه در لبنان، سوریه، عراق و یمن تاکید کرد: شهید سلیمانی نقش بزرگی در شکل‌گیری نظم جدید در منطقه داشت. در سوریه و عراق مقابل گروه‌های تکفیری و جهادی تروریستی ایستاد، در لبنان به کمک حزب‌الله به اشغال صهیونیست‌ها در جنوب این کشور خاتمه داد، در عراق موفق شد به حضور گسترده داعش با کمک حشدالشعبی خاتمه دهد و در یمن با توانمند کردن انصارالله باعث شد آن‌ها در مقابل اشغال سعودی بایستند.

در ادامه این برنامه از کتاب «از چیزی نمی ترسیدم»؛ خاطرات خودنوشته شهید سلیمانی که توسط رایزنی فرهنگی ایران در مادرید به اسپانیایی ترجمه و منتشر شده، رونمایی شد.

ترجمه اسپانیولی خاطرات سردار سلیمانی

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.