همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با همکاری مراکز خادم‌یاری و کانون‌های خدمت رضوی در استان‌های مختلف ویژه‌برنامه‌هایی را برای تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار خواهد کرد.

برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا به همت بنیاد کرامت رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، این سومین سالی است که مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، اجرای برنامه‌های ویژه این روز را در دستور کار دارد و تلاش خواهد کرد در سال‌های آتی، دامنه آن را توسعه دهد.

از غبارروبی مزار شهدا تا تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران

فاطمه دژبرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، به اهم برنامه‌های این روز اشاره کرد و گفت: غبارروبی مزار مطهر شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و برگزاری همایش و مراسم ویژه، از برنامه‌هایی است که به همت کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

جامعه مخاطب برنامه‌ها

مهدی رضوی کیا مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی هم توضیحاتی درباره فعالیت خادمیاران ایثار و شهادت در سراسر کشور ارائه کرد و گفت: کانون‌های خدمت رضوی در تمامی مراکز خادم‌یاری و کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور فعال هستند و خادمیاران کانون‌های ایثار و شهادت نیز در عرصه‌هایی مانند دیدار منظم با خانواده‌های معظم شهدا، سرگذشت پژوهی شهدا، تولید محتوا و برگزاری مراسم در مناسبت‌های فعالیت دارند.


وی افزود: خانواده‌های شهدای امنیت، مدافع حرم، ترور، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای نیروی انتظامی و مرزبانی مخاطبان برنامه‌های این کانون‌ها هستند و تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، آگاهی از دغدغه‌های این خانواده‌ها و تلاش برای رفع مشکلات و نیازهای آن‌ها به‌صورت ادامه‌دار در تمامی عرصه‌ها انجام می‌شود.

مهمانی استان آذربایجان غربی با حضور ۲۵۰ نفر از خانواده‌های شهدا

کانون ایثار و شهادت کانون خدمت رضوی در استان آذربایجان غربی، از جمله کانون‌هایی است که خود را مهیای اجرای برنامه‌های روز وفات حضرت ام‌البنین (س) کرده است.


وفائیان مسئول کانون ایثار و شهادت این استان در این باره اظهار کرد: این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ جمعه پیش رو در سالن اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس شهرستان ارومیه برگزار می‌شود و ۲۵۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان آذربایجان غربی برای حضور در برنامه این روز دعوت شده‌اند.


وی افزود: در این مراسم، علاوه بر تجلیل از عموم مدعوین، به نیت امام هشتم (ع)، به ۴ نفر مادر شهید و ۴ همسر شهید بسته‌های متبرک حرم مطهر رضوی، تابلوفرش و کارت هدیه تقدیم خواهد شد.

تقدیر از مادران دارای تک فرزند شهید

کانون خادمیاری استان مرکزی و شهرستان اراک یکی دیگر از کانون‌هایی است که ویژه‌برنامه‌هایی به‌مناسبت این روز در دست اجرا دارد.


فراهانی مسئول کانون ایثار و شهادت کانون خدمت رضوی در استان مرکزی در در این باره اظهار کرد: این ویژه برنامه در روز جمعه ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۵ و با حضور ۳۰۰ میهمان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی بسیج شهرستان اراک آغاز و در آن از مادران و همسران شهداء تقدیر خواهد شد. به گفته او، تقدیر از مادران که تک فرزندشان به مقام شامخ شهادت نائل آمده‌اند، به طور ویژه قدردانی می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.