فرماندار رضوانشهر گفت: بدنبال بارش برف سنگین در مناطق جنگلی و محورهای کوهستانی این شهرستان با تلاش تمام وقت اکیپ های راهداری و مدیریت ستاد بحران هم اکنون تمامی جاده‌های مسدود شده از برف بازگشایی شدند.

تمامی محورهای اصلی و فرعی روستایی رضوانشهر بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین سید نادر صفوی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان حضور امروز استاندار در مناطق و دستور وی مبنی بر تأمین چندین دستگاه ماشین آلات سنگین برفروبی، هم اکنون تمامی راه های اصلی و فرعی باز است و رفت و آمد وسائط نقلیه در محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.

وی افزود: ارتفاع برف در بعضی مناطق به بیش از ۹۰ سانتی متر رسیده است دوباره بارش برف در مناطق کوهستانی رضوانشهر و پره سر از سر گرفته شده و نیروهای راهداری با حضور تمام وقت با کمک نیروهای هلال احمر، دهیاران و شوراهای اسلامی و اهالی روستاها مشغول برف روبی محورها هستند و تا این لحظه مانع از انسداد جاده های اصلی و فرعی شده اند.
رئیس ستاد مدیریت بحران رضوانشهر با اشاره به حضور استاندار در روستاهای ییلاقی و کوهستانی شهرستان و بازدید از محورهای اصلی و فرعی روستایی و دستورات ویژه به سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل مدیریت بحران استان برای حل مسائل مردم منطقه بر ساتفاده از همه امکانات لجستیکی به منظور جلوگیری از انسداد محورهای اصلی و فرعی تاکید کرد.
فرماندار رضوانشهر گفت: ۲۰ نفر از عوامل راهداری در قالب چهار اکیپ، با بهره گیری از ۱ دستگاه گریدر، ۴ دستگاه لودر، ۳ دستگاه کامیون برف روب و استفاده از همه ظرفیت های بسیج مردمی و غیره عملیات بازگشایی راه های شهرستان را برعهده دارند.
وی یادآور شد: تا این لحظه هیچ مشکلی در بازگشایی و نگهداری محورها نداریم و بجز مسیر پونل به خلخال از محدوده زندانه تا الماس سایر راه های اصلی و فرعی شهرستان باز است.
وی با اشاره به آماده باش اعضای ستاد بحران شهرستان گفت: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص قطعی برق و آب مناطق شهری و روستایی در شهرستان اعلام نشده است.
فرماندار رضوانشهر گفت: طول محور های‌کوهستانی پوشیده از برف در این شهرستان را حدود ۳۰۰ کیلومتر عنوان کرد که با الویت راه های اصلی، فرعی و روستایی برف روبی می شود.
صفوی در ادامه با قدردانی از شکیبایی مردم ازآنان خواست: ضمن پرهیز از تردد های غیر ضروری حتما با تجهیزات کامل زمستانی، رعایت نکات ایمنی و فقط با زنجیر چرخ در این جاده ها تردد داشته باشند.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
همچنین ۸۰۰ کیلومتر از جاده های جنگلی این شهرستان که در گذشته تحت مراقبت شرکت سهامی جنگل شفارود بود، بدنبال خروج این شرکت بهره بردار چوب از جنگل هم اکنون تحت پوشش اداره راهداری می باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.