کارشناس مسائل بین‌المللی تاکید کرد آمریکا قصد دارد آسیا را مانند اروپا درگیر جنگ کند تا خودش به تنهایی دور از تنش باشد.

نقشه آمریکا برای ایجاد جنگی مانند اوکراین در آسیا

به گزارش قدس آنلاین، الکسی ماسلوف، مدیر مؤسسه مطالعات آسیایی و آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو، هشدار داد: آمریکا ممکن است تنش‌ها را در آسیا تشدید کند تا چین را وادار سازد به حمایت از روسیه پایان دهد.

براساس گزارش تاس، ماسلوف گفت: «هدف اصلی واشنگتن این است که پکن را تحت فشار دائمی نگه دارد.» او پیش بینی کرد، تنش‌ها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت، زیرا واشنگتن قصد دارد بحرانی مشابه درگیری اوکراین، در منطقه ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: این کار به عمد انجام می‌شود تا هم در اروپا و هم در آسیا درگیری باشد و آمریکا تنها کشوری باشد که تحت تأثیر این درگیری‌ها قرار نگیرد. خطر اصلی در این زمینه ناشی از شرایط پیرامون تایوان است. البته چین با هند و ژاپن نیز اختلافات ارضی دارد. شبه جزیره کره یکی دیگر از مناطق خطرناک است.

ماسلوف در پایان افزود: «این موضوع چندان مربوط به آزمایش نیروهای مسلح چین نخواهد بود، بلکه تلاش برای خدشه دار کردن وجهه کشوری است که خواستار حل مسائل از طریق روش‌های دیپلماتیکِ صلح‌آمیز است.»

پیش از این مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود: چین از نظر راهبرد دفاع ملی ما یک تهدید است. با توجه به جمعیت، فن آوری، اقتصاد و دیگر موضوعات، چین بزرگترین چالش ژئوپولتیک برای آمریکا است.

شایان ذکر است اکنون که کارشناسان تایید کردند جهان تک قطبی که در آن آمریکا رئیس بود درحال فروپاشی است. از همین رو آمریکا مدتهاست به شدت نگران همکاری‌های همه جانبه چین و روسیه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و نظامی است. واشنگتن در تلاش است با اعمال سیاست‌های مختلف از جمله تحریم و فشار سیاسی مقابل گسترش این همکاری‌ها بایستد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.