سخنگوی وزارت صمت گفت: تا مشخص شدن ساز و کار قیمت‌گذاری، خودروی جدید در بورس عرضه نخواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت: خودروی جدید فعلا در بورس عرضه نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امید قالیباف از عرضه‌نشدن خودرو جدید در بورس کالا تا مشخص شدن ساز و کار قیمت گذاری خبر داده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: عرضه خودروهایی که تا پیش از این در بورس انجام می‌شد تا زمان دست‌یابی به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت می تواند ادامه داشته باشد اما این وزارتخانه تا پیش از نهایی شدن موضوع قیمت‌گذاری نمی‌تواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس بدهد و به همین دلیل عرضه دنا لغو شد.

وی بیان داشت: وزارت صمت تعامل خوبی با شورای رقابت دارد و به نظر می رسد ساز و کار جدید قیمت گذاری خودرو به‌زودی اعلام شود.

مشاور وزیر صمت از ذینفعان فروش خودرو در بورس خواست از شتابزدگی رسانه‌ای پرهیز کنند.

بنا به این گزارش، پیش از این مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بورس کالای ایران در مورخ ۲۰ دی ۱۴۰۱ خواستار لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا شده بود.

در نامه مهدی خطیبی آمده است: ‌احتراما، با توجه به نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواهشمند است مقرر فرمایید اطلاعیه عرضه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو دنا پلاس دستی که قبلا برای عرضه در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه جاری در سامانه آن شرکت منتشر شده است، لغو و اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد.

‌سخنگوی وزارت صمت لغو عرضه دنا در بورس را به‌دلیل ملاحظات ناشی از ورود سازمان بازرسی عنوان کرده بود.

وی همچنین بیان داشت: وزارت صمت جدول عرضه هفتگی خودرو در بورس را تا آخر سال تهیه کرده است که پس از جلب نظر نهادهای ذیربط در اختیار شرکت بورس کالا قرار خواهد گرفت.

همچنین طی روزهای اخیر ۱۱ نماینده مجلس شورای اسلامی به شورای رقابت برای توقف عرضه خودرو در بورس کالا نامه نوشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.