سرمربی تیم ملی فوتسال ضمن بیان اینکه زیاده‌خواه نیستم؛ اما برنامه‌های‌مان باید در حد معقول عملیاتی شود، گفت: تیم ملی ارث پدری هیچ کس نیست.

گزینه‌های خارجی برای تیم ملی معرفی شدند/ تیم ملی ارث پدری هیچ کس نیست!

به گزارش قدس آنلاین، وحید شمسایی در مورد جلسه اخیر خود با مهدی تاج و احسان اصولی اظهار کرد: سه روز قبل جلسه‌ای با رئیس فدراسیون و رئیس کمیته فوتسال داشتیم. در این جلسه در خصوص قرارداد ما که در تاریخ ۲۹ اسفند به اتمام می‌رسد، اضافه شدن مربی خارجی، اردوهای مورد نظر، بازی‌های تدارکاتی و برنامه‌ریزی طولانی مدت تیم ملی صحبت کردیم. در کل فضای جلسه بسیار دوستانه و صمیمانه بود. تاج و اصولی از لحاظ مدیریتی و من از لحاظ فنی صحبت‌های لازم و کافی را انجام دادیم. ان‌شاءالله اگر قرار باشد به سرمنزل مقصود برسیم، این برنامه‌ها عملی شود و با فراغ بال فراز و نشیب‌هایی که فوتسال دارد یکی پس از دیگری جلو ببریم.

وی در خصوص بحث اضافه شدن خارجی به کادر فنی تیم ملی، توضیح داد: در این مورد صحبت کردیم که هدف و برنامه ما از اضافه شدن دستیار خارجی به تیم ملی چیست. در سال ۲۰۲۳ مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو داریم که اصل موضوع انتخابی جام جهانی است. با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام شده می‌خواهیم به مصاف برزیل و ازبکستان برویم. برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه انجام شده است. در کل در مورد ساختار و اهداف تیم ملی فوتسال صحبت کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال اضافه کرد: به تاج و اصولی گفتم اگر می‌خواهیم به سرمقصد برسیم باید برنامه‌ها در حد معقول عملیاتی شود و نمی‌خواهیم زیاده‌خواه باشیم. رئیس فدراسیون از این برنامه‌ها استقبال کرد و اصولی نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا اتفاق خوشایندی برای فوتسال کشورمان رقم بخورد. همیشه‌ گفته‌ام شخص و وحید شمسایی مهم نیست، بلکه فوتسال مهم است. امیدوارم بتوانیم کارهای راهبردی را انجام بدهیم. در مسیر استفاده از نفرات جوان، خوب جلو می‌رویم و فدراسیون نیز خوب برنامه‌ریزی می‌کند. امیدوارم اتفاقات خوبی در زمینه رده ۱۹ تا ۲۳ سال بیفتد تا خلاء موجود در بین رده جوانان و بزرگسالان وجود دارد، برطرف شود.

شمسایی عنوان کرد:‌ می‌خواهیم کار را به شکلی پیش ببریم تا به اندازه عقل و فهم‌مان نفرات جوانی که لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند و می‌توانند آینده را رقم بزنند بیشتر ببینیم. باید این فضا باز شود. تیم ملی ارثیه پدری من و هیچکس نیست، بلکه متعلق به کل کشور است. هر کسی بتواند پیراهن این تیم را بپوشد باعث افتخار است. ما هم سعی و تلاش می‌کنیم حق به حق‌دار برسانیم.

وی در خصوص اینکه آیا گزینه‌ خاصی به فدراسیون و کمیته فوتسال در بحث مربی خارجی معرفی کرده است، گفت: گزینه‌هایم را معرفی کردم و قرار است اصولی صحبت‌ها را انجام بدهد که ببینیم در مقاطعی که قصد استفاده از مربی خارجی داریم، می‌توانیم از این نفرات استفاده کنیم یا خیر. البته فعلاً نمی‌خواهم نام گزینه‌هایم را رسانه‌ای کنم تا کارها نهایی شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص اینکه آیا مانند دوره سرمربیگری محمد ناظم‌الشریعه علاقه‌مند است جوانان نیز زیر نظر خودش فعالیت کنند، اظهار کرد: هر کسی باید کار خودش را انجام بدهد. این قطار در حال حرکت باید مسیری طولانی طی کند و هرکسی باید در زمینه کاری خودش فعالیت داشته باشد. امروز علی صانعی در بحث استعدادیابی جوانان کارش را انجام می‌دهد. کسی هم که قرار است سرمربیگری تیم ۱۹ تا ۲۳ سال را برعهده بگیرد، باید کار خودش را انجام بدهد، اما همه باید در یک مسیر برویم. باید به هم کمک کنیم. جوانان به امید، امید به بزرگسال و جوانان تا بزرگسال باید مسیر را به خوبی طی کنند و ماحصل کار مثبت باشد.

شمسایی ادامه داد: تمام تیم‌های ملی ارزشمند هستند؛ اما ویترین تیم ملی بزرگسالان است. چه برای بازیکن چه فدراسیون فوتبال؛ اما پشتوانه‌سازی خوبی باید انجام شود. همه باید برای سربلندی کشور در یک مسیر گام برداریم.

منبع: خبرورزشی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.