منابع دولتی انگلیس فاش کردند که دولت امارات در راستای طرح های ابوظبی برای نفوذ و بسیج گروه های فشار به نفع خود، به برخی از نمایندگان پارلمان رشوه و هدیه داده است.

رشوه امارات برای نفوذ در پارلمان انگلیس

به گزارش قدس آنلاین، با اعلام این مطلب نوشت: تحقیقاتی که تحت عنوان محاسبات «وست مینستر» (مقر دولت انگلس) از سوی شبکه اسکای نیوز و سایت تورتوئیس مدیا صورت گرفته، نشان می دهدکه امارات متحده عربی حامی مالی مهمی برای نمایندگان پارلمان انگلستان به شمار می رود.

در همین رابطه وزارت خارجه امارات تاکنون ۴۴ هزار و ۳۳۰ پوند انگلیس ( ۵۳ هزار و ۷۷۳ دلار آمریکا) پرداخت کرده که بخش عمده آن در فوریه ۲۰۲۲ در اختیار نمایندگان محافظه کار «راب باتلر»، «توبیاس الوود»، «کارولین آنسل»،«ریچارد بیکن»، «دیوید جونز» و «داگلاس چپمن» قانون گذار حزب ملی اسکاتلند برای تامین هزینه های هیات نمایندگان پارلمان انگلیس قرار گرفته که از این مبلغ، ۸ هزار و ۶۵۰ پوند (۱۰ هزار و ۴۸۳ دلار) فقط به الوود اختصاص داده شده تا در سمینار «صیر بنی یاس ۲۰۲۱» که امارات برگزار کننده آن است شرکت کند؛ سمیناری که تصمیم گیران از سراسر جهان در آن گرد هم می آیند.

در همین راستا، آنسل در پارلمان انگلیس با بیان اینکه «درباره اهمیت توافق عادی سازی اسرائیل با امارات نمی توان اغراق کرد»، گفت: این توافق باعث امیدواری برای رسیدن به یک توافق صلح جدید است.

از سوی دیگر جونز نماینده دیگر پارلمان انگلیس گفت که «امارات جزو کشورهایی است که ما باید با آن رابطه قوی تری ایجاد کنیم.»

همچنین «ترزا می» نخست وزیر سابق انگلیس ۱۱۵ هزار پوند (۱۳۹ هزار و ۳۴۷ دلار) از بنیاد زنان دبی برای سخنرانی خود در مورد توانمندسازی زنان در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد.

این درحالی است که موسسه مطالعات بین المللی «کوئینسی» نیز پیشتر از تلاش های مشابه امارات برای نفوذ در دستگاه تصمیم گیری آمریکا از طریق گروه فشار خود در این کشور خبر داده بود.

این موسسه در یک مقاله تحلیلی گفته بود که امارات متحده عربی کشوری است که از بیشتر لابی های فشار به عنوان بخشی از تلاش هایش برای تبدیل منافع خود به سیاستگذاری در آمریکا حمایت مالی می کند.

به گزارش امارات لیکس، موسسه یادشده در این مقاله که در سایت خود منتشر کرد، نوشته بود: بر اساس گزارش محرمانه جمع آوری شده توسط وزارت اطلاعات آمریکا و گزارشی که در اختیار مراکز تصمیم گیری در کنگره و قوه مجریه قرار گرفته، دخالت امارات در سیاست آمریکا به یک عامل نگران کننده برای امنیت ملی این کشور تبدیل شده است.

«کوئینسی» در مقاله خود افزوده بود: هر چند گزارش مزبور همچنان برای مردم محرمانه به شمار می رود، اما تلاش های امارات برای دخالت غیرقانونی در سیاست و انتخابات آمریکا طی سال های گذشته،خبر یک صفحات اول روزنامه های این کشور بوده است.

در میان طرح های یاد شده به عنوان مثال می توان به طرح هدایت غیرقانونی میلیون‌ها دلار به کمپین‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» در طول انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ و یک کمپین مخفی چند میلیون دلاری برای بی‌اعتبار کردن قطر، دشمن امارات در واشنگتن اشاره کرد.

مرکز مطالعات «کوینسی» اخیرا هم در گزارشی با اشاره به اینکه تلاش‌های مستند امارات برای هدایت سیاست خارجی (منطقه‌ای) آمریکا به نفع کشورهای عربی خلیج فارس به چالشی برای امنیت ملی این کشور تبدیل شده است، افزود: این خطر اکنون مورد توجه شورای اطلاعات ملی آمریکا که به اطلاعات ۱۸ سازمان اطلاعاتی آمریکا متکی است و بر اساس گزارش اخیر واشنگتن پست به عنوان پلی بین جامعه اطلاعاتی و سیاستگذاران عمل می‌کند، قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: نگرانی جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد تلاش‌های امارات برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های [منطقه ای] واشنگتن که در گزارشی محرمانه گردآوری شده است نشان می‌دهد که جامعه اطلاعاتی آمریکا تلاش‌های ابوظبی برای نفوذ در واشنگتن را به دقت دنبال می‌کند که این یک روند رفتاری در میان روزنامه نگاران و فعالان است که در سال‌های اخیر نیز مستند شده است.

به عبارت دیگر، ترس از دخالت امارات در سیاست واشنگتن اکنون به نگرانی امنیت ملی در جامعه اطلاعاتی آمریکا تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.