وزیر بهداشت گفت: طی سه ماه اخیر مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در ایران تک رقمی بود و طی ۱۵ روز نیز مرگ و میر به صفر رسید.

وزیر بهداشت: مرگ‌ومیر کرونا در ۳ ماه گذشته تک‌رقمی بوده است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی در نشست «هم‌اندیشی بانوان نظام سلامت» که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سالن اجتماعات شهید سردار سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بر خلاف تبلیغات منفی دشمنان جمهوری اسلامی، بعد از انقلاب استعدادهای بانوان شکوفا شد و میزان این شکوفایی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال پیش از انقلاب فقط ۳۵۰۰ پزشک زن داشتیم و هم اکنون ۶۶ هزار پزشک زن داریم.

وی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۲۱ هزار و ۱۶۶ نفرند که ۹ هزار و ۳۴۰ نفر از آنان را بانوان دانشمند تشکیل می‌دهند. از این تعداد ۷۵۱ نفر استاد تمام ، ۱۷۵۵نفر دانشیار، ۵ هزار و۸۰۹ نفر استادیار و ۱۰۳۲ نفر نیز مربی هستند.

وزیر بهداشت تعداد کل دانشجویان علوم پزشکی را ۱۲۲ هزار و ۷۲۳ نفر اعلام و ابراز کرد: قبل از انقلاب ۶ درصد از دانش آموختگان از بانوان بودند که این رقم بعد از انقلاب به بیش از ۵۰ درصد رسید. در بین کارکنان ستاد وزارت بهداشت ۱۷۷۲ بانو حضور دارند و در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز ۳۰۲ هزار و ۸۷۹ نفر از کارکنان زن هستند.

عین اللهی بیان کرد: مرگ مادران باردار قبل از انقلاب ۲۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار مورد بوده که الان به ۲۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار مورد رسیده است و سن امید به زندگی زنان پیش از انقلاب زیر ۶۰ سال بود که الان به بالای ۷۳ سال رسیده است.

وزیر بهداشت با بیان این که امروزه یکی از نکات اساسی، توجه به مساله اخلاق و امور فرهنگی در وزارت بهداشت است، گفت: استفاده از توانمندی های بانوان به ویژه بانوان دانشمند از سیاست های کلی وزارت بهداشت است. در همه گیری کرونا شاهد نتایج کمک گرفتن از بانوان و فداکاری های آنان بودیم؛ به نحوی که طی سه ماه اخیر مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در ایران تک رقمی بود و طی ۱۵ روز نیز مرگ و میر به صفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.