بیش از ۹۰ کشور عضو سازمان ملل در بیانیه‌ای، اقدامات رژیم صهیونیستی در تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر درخواست این تشکیلات از دیوان دادگستری بین المللی جهت صدور استفساریه حقوقی درخصوص "ماهیت اشغالگری" رژیم اسرائیل را محکوم‌ کردند.

بیش از ۹۰ کشور اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، بیش از ۹۰ کشور عضو سازمان ملل در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی درباره اقدامات تل‌آویو علیه کرانه باختری، از این رژیم خواستند تا تحریم ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کند.

۵۷ عضو سازمان همکاری اسلامی و ۳۷ کشور دیگر جهان از جمله ۲۷ کشور اروپایی مثل فرانسه، آلمان و ایتالیا و همچنین ژاپن، کره جنوبی، برزیل، مکزیک و آفریقای جنوبی این بیانیه را امضا کرده‌اند.

«استفانی ترمبلی» معاون سخنگوی سازمان ملل نیز روز دوشنبه به وقت محلی گفت: دبیرکل سازمان ملل از اقدامات اخیر اسرائیل علیه مقامات فلسطینی عمیقا نگران است.

وی با بیان اینکه "دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از طرف‌ها می‌خواهد از اقدامات یکجانبه‌ای که اعتماد و مسیر از سرگیری روند سیاسی را تضعیف می‌کند، خودداری کنند"، به نقل از«آنتونیو گوترش» افزود: نباید نسبت به مقامات فلسطینی در رابطه با دیوان بین المللی دادگستری اقدام تلافی جویانه انجام داد.

مجمع عمومی سازمان با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

۸۷ کشور به این قطعنامه که ضمانت اجرایی ندارد، رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند اما کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به این مصوبه، تحریم علیه مسئولان تشکیلات خودگران فلسطین را تصویب کرد.

این ۸۷ کشور از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگری ارائه دهد.

کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای «مجازات فلسطینی‌ها» تصویب کرد که نوعی «انتقام گیری» تفسیر می‌شود؛ زیرا فلسطینی ها از بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل خواسته اند تا نظر خود را درباره اشغالگری رژیم اسرائیل اعلام کند.

اگرچه احکام دیوان بین‌المللی دادگستری الزام‌آور نیست اما می‌تواند بر افکار جهانی تاثیرگذار باشد. این رفتار رژیم اسرائیل نشان‌دهنده رویه سختی است که کابینه جدید این رژیم تنها چند روز بعد از آغاز به کار، در قبال فلسطینی‌ها اتخاذ کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.