مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در پنج روز آینده ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور ادامه دارد و این موجب افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

آلودگی هوای کلان‌شهرها تا ۵ روز آینده/ اختلاف دمای ۴۵ درجه‌ای دو استان

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در برخی نقاط نوار شرقی کشور وزش باد به نسبت شدید خواهیم داشت که ممکن است با خیزش گرد و خاک هم همراه باشد.

وی افزود: در سه روز آینده در جنوب فارس و بوشهر و برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ در پنج روز آینده ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور ادامه دارد و این موجب افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد:‌روز سه‌شنبه ۴ بهمن رگبار پراکنده در ارتفاعات و دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود و روز یکشنبه نیز نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۷ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

* سرمای ۲۳ درجه زیر صفر در شهرکرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲۳ زیر صفر و پس از آن همدان با کمینه دمای ۱۸ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

* یخبندان در ۲۵ مرکز استان

ضیائیان اضافه کرد: فردا در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل بجنورد، ایلام، اصفهان، ارومیه، اردبیل، اراک، بیرجند، تبریز، تهران، خرم‌آباد، زاهدان، زنجان، سنندج، سمنان، شیراز، شهرکرد، قزوین، کرمان، قم، کرج، کرمانشاه، یزد، یاسوج، همدان و مشهد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.