وزیر خارجه کویت اهانت برخی گروه‌های افراطی به قرآن کریم و سوزاندن آن در برابر سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد را محکوم کرد.

کویت اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت اهانت برخی گروه‌های افراطی به قرآن کریم و سوزاندن آن را محکوم کرد و درباره پیآمدهای آن هشدار داد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، الصباح گفت: «این حادثه احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار کرده و می‌تواند اقدام تحریک‌آمیز خطرناکی برای آن‌ها باشد».

وی از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود برای توقف این اقدامات غیر قابل قبول ، هر گونه نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی و مجازات عاملان آن و نیز ترویج ارزش‌های گفت‌وگو، مسامحه و همزیستی مسالمت‌آمیز بین‌ ملت‌ها و ممانعت از هر گونه اهانت به ادیان آسمانی، عمل کند.

رسانه‌های خبری امروز شنبه از اهانت برخی گروههای افراطی به قرآن کریم و سوزاندن آن در برابر سفارت ترکیه در استکهلم خبر داد.

در همین ارتباط «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد اعتراف کرده است که چراغ سبز اهانت به قرآن کریم در مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم را به یک گروه افراطی نشان داده است.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، «راسموس پالودان» رهبر اسلام ستیز حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک از سوی پلیس سوئد مجوز دریافت کرده است تا در جریان تظاهرات برنامه‌ریزی شده 21 ژانویه (اول بهمن‌ ماه) مقابل سفارتخانه ترکیه در «استکهلم»، قرآن کریم را در اقدامی اهانت‌آمیز بسوزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.