رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به سمت درآمدهای پایدار و واقعی حرکت کند، گفت: مجلس مصصم است که به هیچ عنوان سقف بودجه پیشنهادی دولت را افزایش ندهد و حتی اگر منابع جدیدی هم پیدا شد، دولت کمبودهای احتمالی را عملیاتی کند.

قالیباف: مجلس سقف بودجه پیشنهادی دولت را افزایش نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد باقر قالیباف در نشست علنی روز سه شنبه - ۴ بهمن - مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: دلیل اصلی بررسی عملکرد بودجه امسال این بود که نمایندگان با شناخت بیشتری نسبت به بودجه سال آینده تصمیم گیری کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته ای که در واگذاری ها باید توجه کنیم، این است که در تدوین سیاست‌های برنامه های هفتم، بودجه ۱۴۰۲ هم جزئی از این برنامه پنجساله است و بنابراین واقعی کردن منابع و مصارف بودجه هم جزء سیاست‌های کلان محسوب می شود.

قالیباف با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد درباره تملک دارایی های سرمایه ای در بودجه بیان داشت: پیشنهاد دولت در بودجه سال آینده نرخ ۸۵ دلاری برای هر بشکه نفت است در حالی که اکنون قیمت نفت ۷۲ دلار است.

وی با طرح این سوال که بیش برآورد درآمد نفتی سبب کسری بودجه نمی شود، اظهار داشت: فارغ از سقفی که می‌توانیم فروش نفت داشته باشیم، هر اقدامی که باعث بدهی دولت و ناترازی شود می تواند سبب نابسامانی اقتصادی و تورم شود.

وی اضافه کرد: دولت باید به سمت درآمدهای پایدار و واقعی حرکت کند، مجلس مصمم است که به هیچ عنوان سقف پیشنهادی بودجه دولت را افزایش ندهد حتی اگر منابع جدیدی هم پیدا شد خلاءهای که ممکن است تحقق پیدا نکند را عملیاتی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.