بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۷۳ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۹۶ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۳۲ بیمار نیز تایید شده است.

آمار جهانی کرونا؛ ژاپن همچنان رکورددار فوتی‌های روزانه

به گزارش قدس آنلاین، همچنین بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۰۴۶ نفر را گرفته است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ هزار و ۷۳۵ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۲۵۳ فوتی طی شبانه روز گذشته بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته است.

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. همچنین دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده، بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.

در اروپا همچنین فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۴ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۳,۸۸۸,۲۹۶ ۱,۱۲۹,۱۴۵
۲ هند ۴۴,۶۸۲,۱۰۴ ۵۳۰,۷۳۷
۳ فرانسه ۳۹,۴۸۵,۵۷۶ ۱۶۳,۹۴۹
۴ آلمان ۳۷,۶۸۴,۴۵۶ ۱۶۴,۸۴۴
۵ برزیل ۳۶,۷۵۱,۹۴۴ ۶۹۶,۳۷۶
۶ ژاپن ۳۲,۱۷۱,۷۰۰ ۶۵,۹۲۹
۷ کره جنوبی ۳۰,۰۲۱,۰۱۸ ۳۳,۲۴۵
۸ ایتالیا ۲۵,۴۱۵,۶۳۰ ۱۸۶,۴۸۸
۹ انگلیس ۲۴,۲۵۹,۲۴۰ ۲۰۳,۲۲۹
۱۰ روسیه ۲۱,۹۰۳,۵۷۸ ۳۹۴,۷۷۷

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۵۰۵ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۳۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.