سازمان مدافع حقوق زنان و کودکان "انتصاف" اعلام کرد، فروپاشی نظام آموزشی یمن درپی جنگ و محاصره ۶ میلیون دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار داده است.

۶ میلیون دانش آموز یمنی از فروپاشی نظام آموزشی رنج می برند

به گزارش قدس آنلاین از شبکه المسیره، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز یمنی در سن تحصیل از آموزش بازمانده اند.

این نهاد حقوق بشری افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سراسر یمن در تجاوز به این کشور تخریب و ۲۷ درصد از کل مدارس این کشور تعطیل و ۷ درصد مدارس به محل اسکان آوارگان تبدیل شده است.

براساس گزارش سازمان انتصاف، ۱۷۱ هزار معلم از سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) حقوقی دریافت نکرده اند و این موضوع، ۴ میلیون کودک دیگر را با خطر محرومیت از تحصیل روبرو می کند.

این سازمان حقوق بشری از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری خواست به وظیفه و مسئولیت خود در قبال نقض حقوق غیرنظامیان در یمن عمل کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.