بوریس جانسون به رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که "تحریم‌های سخت" غربی در راه خواهد بود و اگر به اوکراین حمله کند، ناتو حمایت‌هایش را افزایش خواهد داد.

انتشار جزئیات تماس جانسون با پوتین پیش از «عملیات ویژه نظامی»

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) گزارش داد که نخست‌وزیر سابق انگلیس جزئیاتی از تماس تلفنی که با ولادیمیر پوتین درست پیش از حمله روسیه به اوکراین داشت را فاش کرده است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش گاردین، بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس در این رابطه عنوان داشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به من گفت که تو معتقدی که اوکراین به این زودی‌ها عضو ناتو نخواهد شد... "به این زودی" از نظر تو یعنی چه؟ و من گفتم که یعنی در آینده‌ای نزدیک و قابل پیش‌بینی عضو این ائتلاف نخواهد شد.

بوریس جانسون به رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که "تحریم‌های سخت" غربی در راه خواهد بود و اگر به اوکراین حمله کند، ناتو حمایت‌هایش را افزایش خواهد داد.

این اظهارات جدید نخست‌وزیر سابق انگلیس امروز در یک مستند سه‌بخشی از تلویزیون بی‌بی‌سی پخش خواهد شد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که روسیه هم به ناتو هشدار داده بود که اگر به سمت شرق پیشروی کند، "پیامدهایی" را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه روسیه از "منافع امنیتی مشروع" خود دفاع خواهد کرد، افزود: آمریکایی‌ها به هشدارهای ما گوش نکردند و آن‌ها را جدی نگرفتند، اما آن‌ها به نحوی به کار خود ادامه دادند که کی‌یف را علیه روسیه تحریک کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۲ گفت: مسکو همیشه ناتو را ائتلافی توصیف می‌کند که قصد "درگیری" دارد.

جانسون هم‌چنین با اشاره به "تهدید پوتین" علیه خودش گفت: پوتین به نوعی من را تهدید کرد. او گفت که جانسون نمی‌خواهم به تو آسیبی برسد، اما با یک موشک یا چیزی شبیه به آن در عرض یک دقیقه این اتفاق شدنی است. از لحن بسیار آرامش مشخص بود که او وانمود می‌کرد با تلاش‌های من برای متقاعد کردنش نسبت به مذاکره همکاری می‌کند.

همچنین بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در برنامه "پوتین در مقابل غرب" پیرامون سفرش به مسکو در فوریه ۲۰۲۲ مصاحبه‌ای انجام داده که قرار است امروز پخش شود. بن والاس در این مصاحبه به گفتگوهایی که با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و همچنین والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش این کشور داشته، اشاره می‌کند.

والاس گفت: خاطرم است که به وزیر شویگو گفتم که آن‌ها (اوکراینی‌ها خواهند جنگید)، اما شویگو به من گفت که "مادرم اوکراینی است، آن‌ها نخواهند جنگید. " شویگو همچنین گفت که کشورش قصد حمله ندارد.

بن والاس تاکید کرد که روسیه "زورگویی و قدرت" خود را به نمایش گذاشت و به عبارتی شویگو گفت: من به تو دروغ می‌گویم. تو می‌دانی که من دروغ می‌گویم. می‌دانم که می‌دانی به تو دروغ می‌گویم و همچنان هم دروغ خواهم گفت. او می‌دانست که من می‌دانم و من می‌دانستم که او می‌داند، اما فکر کنم فقط می‌خواست بگوید "من قدرتمندم. "

وزیر دفاع انگلیس در ادامه افزود: همچنین به یاد دارم که با ژنرال والری گراسیموف گفت‌وگویی داشتم و او در حین این گفتگو اظهار کرد که "ما دیگر هرگز تحقیر نخواهیم شد. ما چهارمین ارتش جهان بودیم، اما اکنون دومین هستیم. فقط ما و آمریکا. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.