انگلیس با بحران شدیدی در زمینه تامین زندگی مردم روبروست و میلیون‌ها انگلیسی دیگر نمی‌توانند به درستی غذا بخورند یا خود را گرم کنند.

پناه بردن به کتابخانه‌ها در انگلیس برای فرار از سرما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، در انگلیس مردم برای فرار از سرما به کتابخانه‌ها پناه می‌برند.

مارینا فلین، شهروند انگلیسی گفت: «با توجه به هزینه‌های گرمایش این روزها، کتابخانه ها مکانی بسیار گرم محسوب می شوند.

فلین، ۵۴ ساله، افزود: «در این زمستان خانه‌ها به اندازه بیرون سرد است. این شهروند انگلیسی که بیکار است، یک سال است که به طور منظم به کتابخانه چانتری می‌آید تا گرم شود، سرگرم شود و همچنین برای توزیع مواد غذایی یا لوازم بهداشتی بی نصیب نشود.

انگلیس که در آن تورم ماه‌هاست از ۱۰ درصد فراتر رفته است، با بحران شدیدی در هزینه‌های زندگی برای مردم مواجه است و میلیون‌ها انگلیسی دیگر نمی‌توانند به درستی غذا بخورند یا خود را گرم کنند.

کتابخانه‌های شهری و سایر مراکز یا محل‌های اجتماعی به‌عنوان مکان‌های گرم پذیرایی برای فقیرترین ساکنان به کار برده می‌شوند. فلین می‌افزاید: «من خیلی از بانک غذا استفاده می‌کنم دیگر توان خرید غذا را ندارم. در این کتابخانه‌ها حتی کودکانی هستند که با والدین یا دایه‌های خود برای شرکت در یک فعالیت موسیقی آمده اند.

کتابخانه‌های عمومی در انگلیس در مواجهه با نقش فزاینده خود در جامعه، که توسط شوراهای محلی تأمین مالی می‌شوند، اکنون با بحران مالی مواجه شده اند. از همین رو آن‌ها برای تامین بودجه مورد نیاز خود به کمک داوطلبان و خیرین متوسل شده اند.

با افزایش تورم و افزایش قبض‌های برق، کیلیپ Cilip یک موسسه خیریه متخصص در دسترسی به کتابخانه ها، دستورالعمل‌هایی را برای سازمان‌هایی که مایل به ایجاد چنین "نقاط گرمی" هستند، مانند کلیساها یا تالارها، ارائه کرده است.

نیک پل، مدیر اجرایی Cilip به خبرگزاری فرانسه چنین توضیح می‌دهد: این خدمات به طور گسترده و عمدتا «در حوزه‌هایی که آسیب‌پذیری وجود دارد خدمت ارائه میشوند و در عین حال بر تمرکز فقر، افراد مسن، اعتیاد تاکید دارد.

اما کتابخانه‌ها که تحت فشار برای ارائه خدمات بیشتر هستند، خود با هزینه‌های گرمایش و روشنایی سرسام آور مواجه هستند: آقای پل با اظهار تاسف از چنین وضعی می‌گوید: «بقای آن‌ها برایشان سخت است».

دولت محافظه‌کار ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در زمستان امسال برای قبوض برق و گاز سقف تعیین کرده است، اما خانوارها و کسب و کارها هنوز باید بسیار بیشتر از یک سال پیش، قبل از حمله به اوکراین، هزینه برای مصرف حامل‌های انرژی بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.