پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تمام گل هایی که تیم در دو بازی اخیر زد با برنامه بود.

فنونی‌زاده: ۷ گل استقلال با برنامه بود/ قبلا فقط نکونام اسپانیایی بلد بود، الان همه یاد گرفته‌اند!

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فنونی‌زاده در خصوص شرایط استقلال در آستانه دیدار با نفت مسجدسلیمان، اظهار کرد: استقلال در دو بازی آخرش ۷ گل زده و ۶ امتیاز گرفته؛ اما از الان نباید بگوییم سه امتیاز بازی فردا در جیب ما است. کار تیم با این دیدگاه گره می‌خورد. الان تیم روند خوبی پیدا کرده است. تیمی که در کرمان می‌تواند سه گل بزند یعنی شرایط خوبی پیدا کرده است.

وی افزود: با اینحال برخی حواشی تیم را دچار مشکل می‌کند. به هواداران هم گفتم تیم را حمایت کنید. باشگاه از نظر مالی دچار مشکل است و باید ببینیم مدیریت چه می‌کند. باز خداراشکر پنجره را باز کردند. قبلا اعلام شده بود مطالبات پین و میلیچ پرداخت شده اما دیدیم که این اتفاق نیفتاده بود. این هم از شگفتی‌های فوتبال ما است.

۷ گل استقلال با برنامه و روی کار تیمی به ثمر رسید

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه برخی معتقدند هفت گل زده استقلال ملاکی برای قدرت این تیم نیست، گفت: از نظر فنی نمی‌توان ایراد گرفت چون تیم اتوبوسی دفاع نمی‌کند که در ضد حمله گل بزند. وقتی دو برد پرگل به دست آورده حتما شرایط خوبی دارد که اینطور قاطعانه سه امتیاز را می‌گیرد. تنها مشکلی که تیم دارد این است که ساپینتو هنوز نتوانسته ترکیب ثابت تیمش و زوج خط حمله را پیدا کند. تمام گل‌هایی که زده شده روی برنامه بوده، اگر پنالتی هم بوده با برنامه به محوطه جریمه حریف رفته‌ایم که پنالتی داده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر تیمی یک گل بزند و برنده شود شاید بتوان گفت شانسی بوده؛ اما بررسی کنید ببینید هفت گل چگونه زده شده است. اگر گلی هم روی خلاقیت فردی به ثمر رسیده، توپ را با کار تیمی به نزدیک دروازه حریف برده‌اند. بنابراین از نظر فنی استقلال جزو دو تیم برتر لیگ است. فقط بیرون تیم مقداری استرس و حواشی وجود دارد که امیدوارم هرچه زودتر برطرف شوند.

نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت

فنونی زاده در مورد اینکه آیا با توجه به دو بازی قبلی، فردا استقلال برد راحتی را به دست می‌آورد، عنوان کرد: نه، اگر چنین فکری داشته باشند نتیجه نمی‌گیرند. همه تیم‌ها قوی هستند. نباید بگوییم مثلا ۳تا یا ۵تا می‌زنیم. نباید حریفی را دست کم گرفت حتی تیم تهِ جدولی هم می‌خواهد امتیاز بگیرد. اتفاقا بازی با اینطور تیم‌ها سخت‌تر است.

خسرو و طاهری باید به ساپینتو بگویند این تحریکات با برنامه‌ریزی است

پیشکسوت استقلال در مورد اتفاقات بازی با مس کرمان و اینکه به نظر می‌رسد تحریک ساپینتو تبدیل به ابزاری برای ایجاد حاشیه شده، گفت: ساپینتو با کمک داور در حال صحبت بود، مربی مس کرمان به سرمربی ما حمله کرد. داور هم فقط نگاه می‌کرد. ۴۵ سال است در این فوتبال هستیم و اسم او را نشنیده‌ایم. چطور به خودش اجازه می‌دهد این کار را انجام بدهد؟ اسپانیایی هم بلد بودند. قبلا فقط جواد نکونام بلد بود الان همه یاد گرفته‌اند! با اینحال خداراشکر تیم سه امتیاز را گرفت و موقعیتش را در جدول بهتر کرد.

وی افزود: ساپینتو هم ساده است. اطرافیان او مانند خسرو و بیژن طاهری باید او را آگاه کنند و بگویند با هر اقدام و حرفی تحریک نشود. خودش هم هیجانی است؛ اما باید متوجه باشد که شرایط چگونه است و کوچکترین حرکتی ممکن است موجب محرومیتش شود. دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد و چه رفتاری با ساپینتو شد. این صحنه‌ها اصلا خوشایند نیست. این اتفاقات باعث می‌شود لوکادیا از ایران برود و به خودش اجازه بدهد بگوید ایران ۱۰۰ سال عقب است و من تامین جانی نداشتم. ساپینتو هم می‌تواند برود و این را بگوید. توهین به ساپینتو، توهین به هواداران و باشگاه استقلال است.

کمیته انضباطی به این تحریکات ورود کند

به فتح‌الله زاده گفتم تو را به خدا پیگیری کنید که به من گفت پیگیری کردیم و شکایت هم کرده‌ایم، با رادان هم صحبت کردیم و قرار است بررسی کنند. امیدوارم از این به بعد شاهد این اتفاقات نباشیم. خسرو و بیژن طاهری هم باید حواسشان به ساپینتو باشد و به او بگویند این‌ها برنامه است تا شما را تحریک کنند تا تیم را به هم بریزند. کمیته انضباطی هم باید به این مسائل ورود کند. فقط کارشان این است که بگویند فلان مبلغ به حساب فدراسیون بریزید؟

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.