منابع خبری اعلام کردند، در پی درگیری عناصر تروریستی جبهه «النصره» با ارتش سوریه در دو عملیات جداگانه در ریف شمالی لاذقیه، ۱۴ تروریست به هلاکت رسیدند.

ارتش سوریه ۱۴ تروریست را به هلاکت رساندند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الوطن، ۷ نفر از عناصر تروریستی جبهه النصره که تلاش داشتند به پایگاه های ارتش سوریه برسند، کشته شدند.

در همین حال، ارتش سوریه یکی از مقرهای تروریست ها را در ریف لاذقیه با موشک منهدم کرد، در این حمله موشکی نیز ۷ تروریست کشته شده و بیش از ۱۰ عنصر دیگر مجروح شدند.

ارتش سوریه در ریف جنوبی ادلب نیز درگیری های شدیدی با تروریست ها داشته است.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه توانسته تمام تلاش های عناصر تروریستی جبهه النصره را با شکست مواجه کند و با کشتن تعداد قابل توجهی از آن ها و همچنین منهدم کردن تجهیزات نظامی، درسی فراموش نشدنی به آن ها دهد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.