کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود بارش باران و برف تا روز شنبه هفته آینده ادامه داشته باشد و به واسطه نفوذ جریان سرد شمالی، ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

تداوم بارش باران و برف در خراسان رضوی تا شنبه

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی‌پور با اشاره به این که چند روزی است که این استان تحت تاثیر سامانه بارش زا قرار گرفته است اظهار کرد: از اواخر وقت دیشب نفوذ جریانات سرد شمالی به استان را شاهد بودیم که این رویداد منجر شد تا بارش‌ها، به برف تبدیل شود. همچنین در شهر سرخس بارش باران و در شهرهای تایباد، درگز و کلات مه رقیق گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: بر اساس آمار به دست آمده بیشترین بارش‌ها از شهرستان تایباد با حدود ۱۳ میلیمتر، تربت جام با حدود ۱۲ میلیمتر و قوچان با حدود ۱۱ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته قوچان و تایباد به ترتیب با منفی ۲ و مثبت ۲۱ درجه سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و کلانشهر مشهد نیز نوسانات دمایی یک و ۱۴ درجه را به ثبت رسانده است و انتظار می رود امشب در سردترین ساعات دمای شهر مشهد به سه درجه زیر صفر و در گرمترین ساعت به ۶ درجه بالای صفر برسد و این در حالی است که در حال حاضر دمای شهر مشهد ۲ درجه بالای صفر است.

رضایی پور ادامه داد: به واسطه فعالیت این سامانه، در مسیرهای مواصلاتی استان یخ‌زدگی و لغزندگی و همچنین تشکیل مه و کاهش دید رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.