۷۳ طرح بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف کشور روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی در مشهد به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت ۷۳ طرح بهداشتی و درمانی کشور را به طور همزمان از مشهد افتتاح کرد

به گزارش قدس خراسان، طرحهای حوزه سلامت در استان های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی و تربت جامو با اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

در میان طرح های افتتاح شده، راه اندازی دستگاه توموتراپی پیشرفته در بیمارستان امید مشهد با اعتبار ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال یکی از مهمترین این طرحها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص اظهار کرد: توموتراپی، تکنولوژی پیشرفته ای است که با استفاده از اشعه درمانی به معالجه تومورها و سلول های سرطانی می پردازد.

دکتر محمد رضا کیانی ادامه داد: در دستگاه توموتراپی فرآیند پرتو درمانی به صورت تکه به تکه انجام می شود و میزان آسیب رسانی به بافت های سالم نسبت به دیگر روش ها، به حداقل می رسد.

وی گفت: دستگاه توموتراپی با پیکربندی X۹ به عنوان کامل ترین و مجهزترین دستگاه معرفی می شود.هم اکنون این دستگاه در بیمارستان امید مشهد راه اندازی شده و آماده خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان است.

کیانی بیان کرد: ساخت بونکر جهت استقرار دستگاه از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد که در پاییز امسال به اتمام رسید و اکنون شاهد بهره‌برداری از این دستگاه پیشرفته هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.