منابع صهیونیستی ضمن اشاره به این که صهیونیست‌ها باید واقعیت را بپذیرند، از زمان محدود برای آزادی اسرای صهیونیست سخن گفتند.

تکاپوی صهیونیست‌ها برای آزادی اسرایشان

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» اظهارات برخی منابع صهیونیستی درباره گفت‌وگوهای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را منتشر کرد.

یدیعوت آحارونوت به نقل از این منابع نوشت: گفت‌وگوهای پاریس بسیار موفقیت‌آمیز بود و در خصوص به جریان‌انداختن مذاکرات مبادله اسرا توافق شد.

این منابع صهیونیست اذعان کردند: ما باید واقعیت را بپذیریم. نمی‌خواهیم گفت‌وگوها به بن‌بست و رکود برسد، زیرا زمان برای اسرا رو به اتمام است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: رئیس موساد طرح جدیدی را برای مبادله اسرا به رئیس سیا و نخست‌وزیر قطر ارائه کرده است.

بر اساس ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی این طرح جدید شامل برخی راه‌حل‌های ممکن برای حل‌وفصل اختلافات موجود در گفت‌وگوهای پیشین است.

گفتنی است کمی پیش‌تر منابع رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی از ازسرگیری گفتگوهای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان این رژیم و مقاومت فلسطین از طریق میانجیگران طی هفته آینده خبر دادند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها این تصمیم در پایان نشست «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا)، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر در پاریس گرفته شده است.

مطابق اعلام رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی این گفتگوها بر اساس پیشنهادهای جدیدی که ارائه شده، انجام خواهد شد.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شامگاه هفدهم اردیبهشت‌ماه با توافق پیشنهادی ارائه‌شده از سوی میانجیگران برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین موافقت کرد، اما این اقدام با کارشکنی از سوی رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه همراه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.