برنامه «سینماملت» شب گذشته سه شنبه 18 بهمن ماه با موضوع سینمای سیاسی تهدید یا فرصت روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

میز نقد «سینما ملت»/ رجوع کارگردانان به معضلات اجتماعی بیشتر جنبه نمایشی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، در بخش میز نقد برنامه سینما ملت، اکبر عبدالعلی‌زاده منتقد سینما در مورد فیلم «هفت بهارنارنج» ضمن اینکه اثر را یک فیلم دغدغه ‌مند در حوزه کهنسالان دانست، گفت: ما در این فیلم شاهد یک خانواده کهنسال و مسأله سبک زندگی در این خانواده هستیم و کارگردان این اثر به خوبی از پس ارائه این امر برآمده است و شاهد فیلم خوبی هستیم.

عبدالعلی‌زاده همچنین در خصوص فیلم «روایت ناتمام سیما» نیز گفت: فیلم در پی نقد سبک زندگی امروزی در بخشی از خانواده‌های ایرانی است و این اثر دارای آموزه‌های اجتماعی تأثیرگذاری است. همچنین بحران‌های اخلاقی که شخصیت فیلم با آن‌ها دست ‌و پنجه نرم می‌کند و فرجام آن‌ها نشان از نگاه شاخص سازنده به پدیده اخلاق است.

در بخش میز تحلیل نیز محسن بدرقه میزبان حنظله تاج‌الدینی و محسن آقایی بود تا به موضوع مسأله اجتماعی در پروژه های سینمایی بپردازند.

حنظله تاج‌الدینی در این خصوص گفت: آثار سینمایی ما عموماً برگرفته از فضای جامعه است و نگاه به مسائل اجتماعی، خانواده و سبک زندگی مردم داشتند چه با نقد چه با ارائه فضایی سالم و درست. هر چند موارد استثناء هم نیز وجود دارد.

محسن آقایی نیز در این خصوص گفت: رجوع کارگردانان به بحران‌های اخلاقی و معضلات داغ و پرطرفدار اجتماعی این روزها بیشتر به خاطر جنبه نمایشی کارها ست، نه اینکه واقعا سازنده دغدغه‌مند بوده و همین باعث شده تا شاهد سیل این آثار باشیم که از لحاظ سینمایی نیز آثار ضعیفی به شمار می‌روند.

ویژه برنامه سینما ملت کاری از گروه اجتماعی شبکه تهران سیما است که در ایام برگزاری چهل‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه هر شب ساعت 24 به صورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.