وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تا زمانی که کره شمالی دست از «اقدامات تحریک‌آمیز» برندارد، واشنگتن نه به فکر گفتمان با این کشور است و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو نمی‌کند!

واشنگتن: نه درصدد مذاکره با پیونگ‌یانگ هستیم و نه تحریم‌ها را لغو می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، نِد پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز» پیونگ‌یانگ خواند، گفت مادامی که کره شمالی دست از این اقدامات برندارد، گزینه گفتمان روی میز نبوده و تحریم‌ها نیز علیه این کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.

پرایس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن باید تحریم‌ها علیه کره شمالی را تعدیل و رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی را متوقف کند یا خیر، گفت: هم‌اکنون برای گفتمان و مذاکره با کره شمالی، یک گزینه مطرح کرده‌ایم. این پیشنهادی است که پیونگ‌یانگ می‌توانست طی تقریبا دو سال اخیر آن را قبول کند و تاکنون چنین تصمیمی نگرفته است.

وی مدعی شد: در عوض، آنها دائما دست به تحریک زده و هر کدام از این تحریکات تهدیدی را متوجه صلح بین‌المللی کرده و امنیت منطقه و ورای آن را به خطر انداخته است.

گرچه پرایس درباره پیشنهاد آمریکا به مقامات کره شمالی، توضیحاتی ارائه نکرد اما در جریان همان نشست مطبوعاتی گفت که واشنگتن قصد دارد «شبه‌جزیره کره را کاملا خلع سلاح هسته‌ای کند.»

وی با اشاره به تداوم همکاری نزدیک آمریکا به متحدانش در منطقه، اضافه کرد: تمایل داریم که کره شمالی در مذاکرات مشارکت کند اما تا زمانی که این اتفاق نیفتاده، رویکرد ما تغییر نخواهد کرد.

پیونگ‌یانگ به دفعات برگزاری رزمایش‌ نظامی مشترک بین آمریکا، کره جنوب و ژاپن را محکوم و اعلام کرده که این رزمایش‌ها عملا تمرین و پیش‌زمینه برای حمله به کره شمالی است. با این حال، پرایس مدعی است که این رزمایش‌ها تنها شامل «مانورهای دفاعی» بوده و برای نشان دادن امنیت «خدشه‌ناپذیر» متحدان آمریکا، الزامی است.

پرایس همچنین با اشاره کوتاه به رژه نظامی بزرگ در پایتخت کره شمالی در سالروز ایجاد ارتش این کشور، این رویداد را «پروپاگاندا» خواند. به گفته «آنکیت پاندا» از اندیشکده «کارنیج» مستقر در آمریکا، در رژه روز چهارشنبه پیونگ‌یانگ، موشک‌اندازهای قاره‌پیما موسوم به «هوآسونگ-۱۷» بیشتر از همیشه مشارکت داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.