در اجلاسیه امنیت عمومی مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق در مشهد مقدس هر دو کشور بر عزم جدی برای تسهیل سفر به عتبات عالیات تاکید کردند.

موافقت و همکاری طرفین ایرانی و عراقی بر تسهیل امور زائران عتبات

به گزارش قدس خراسان، مجید میراحمدی اظهار کرد: اراده طرفین بر تسهیل سفر به عتبات عالیات است و عراقی ها قول همکاری در این زمینه به ما دادند و ما نیز برای سفر زائران عراقی به جمهوری اسلامی ایران قول مساعد دادیم.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه دو ملت ایران و عراق همیشه در کنار هم بوده و خواهند بود گفت: با توجه به نزدیکی ارتباط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق، دشمنان از کوچکترین فرصت برای ضربه زدن به اتحاد دو ملت دوست و برادر استفاده می کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بررسی موضوعاتی همچون اقامت موقت درمانی، مرزبانی، تروریسم، پلیس و دانشجویان از مهمترین موضوعات این اجلاسیه است افزود:بحث و بررسی و چگونگی خدمات دهی به زائران اربعین هم یکی دیگر از موضوعات این اجلاسیه است.

میر احمدی ادامه داد: در دیدار رئیس ستاد اربعین عراق با استاندار خراسان رضوی مسائل مختلفی از جمله در حوزه زیارت اربعین و برخی از مشکلات موجود مورد گفتگو قرار می گیرد تا با طرح پیشنهادهایی و بررسی آنها بتوان برای مشکلات تصمیم گیری کرد.

تشرف ۲۶ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال به کشور عراق

مهدی علی هادی الفکیکی، مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور که در صدر هیاتی به مشهد سفر کرده است در این دیدار با بیان اینکه ما سالهای بسیاری است که در کنار هم قرار داریم گفت: در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال بیش از ۲۶ میلیون زائر به کشور عراق آمدند که بیشترین تعداد زائران از ایران بودند و خدمت به این زائران را افتخار خود می دانیم.

مشاور وزیر کشور عراق با بیان اینکه در حال برخی مشکلات در موضوعاتی همچون اقامت های درمانی،مرزبانی و دانشجویان داریم افزود: امیدواریم این نشست‌ها و دیدارها به کمتر شدن مشکلات موجود منجر شود.

در پایان این نشست ۲روزه که با برگزاری ۵ نشست تخصصی در حوزه های آموزش،مرز، اربعین،گذرنامه و تهدیدات تروریستی در حال برگزاری است قرار است دو تفاهمنامه‌هایی برای همکاری بیشتر به امضای مسئولان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.