مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: در برخی از شهرستان‌های استان سرعت ورزش باد به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید و موجب بسته شدن برخی از جاده‌ها شد.

وزش باد شدید و توفان برخی محورهای مواصلاتی استان یزد را بست

به گزارش قدس آنلاین محمد رستگاری روز چهارشنبه به ایرنا افزود: طبق پیش‌بینی‌ها از پیش ظهر امروز شاهد وقوع توفان در استان یزد بودیم به نحوی که در برخی از شهرستان‌ها سرعت وزش باد به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

وی ادامه داد: محور مواصلاتی شهرستان مهریز به انار و رفسنجان و همچنین محور شهر مروست به ابرکوه به دلیل کاهش شعاع دید به کمتر از ۱۰ متر بسته شده و تا اطلاع ثانوی تردد در این محور امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: بقیه محورهای مواصلاتی استان یزد باز و تردد در آن امکان پذیر است اما از کلیه رانندگان تقاضا می‌شود با سرعت ایمن و با استفاده از چراغ های راهنما تردد انجام دهند.

رستگاری ادامه داد: از ساعات اولیه شروع توفان همه عوامل راهداری و مرکز کنترل نظارت بر جاده‌های استان یزد برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی به حالت آماده‌باش درآمدند.

همچنین کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: هواشناسی با صدور وضعیت سطح نارنجی برای وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک و بعضا توفان در استان، هشدار لازم را صادر کرده بود که امروز در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مروست و مهریز، توفان با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رخ داد.

سیدعباس میرحسینی افزود: پیش بینی می شود این شرایط تا عصر امروز در سطح استان تداوم داشته باشد که پیامد آن اختلال در تردد و آسیب به برخی سازه های موقت است.

به گفته وی دمای هوا امروز تا ۱۰ درجه کاهش یافته ولی از فردا دوباره روند افزایشی دما در استان آغاز می شود و در مناطق کوهستانی احتمال یخ‌زدگی و دمای زیرصفر پیش بینی شده است.

توفان گرد و خاک، همه ساله در اواخر و اوایل هر سال دشت یزد - اردکان را در بر می گیرد و استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در فلات مرکزی ایران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.