قم- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، پیری و سالمندی جمعیت را از جمله تحقیقات بخش تهدیدات بخش سلامت کشور برشمرد.

پیری و سالمندی جمعیت تهدید جدی بخش سلامت است

به گزارش قدس آنلاین، یوسف پناهی عصر چهارشنبه در دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت اظهار داشت: مسائلی همانند اعتیاد، پیری و سالمندی جمعیت از جمله تهدیدات بخش سلامت کشور است.

رئیس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی با بیان اینکه در زمینه جوانی جمعیت آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد اظهار داشت: تدبر در آیات و روایات در این زمینه می‌تواند به امر جوانی جمعیت و جلوگیری از پیری جمعیت کشور کمک کند.

پناهی عنوان داشت: سیاست‌های غلط جمعیتی در دهه‌های گذشته در کشور اتخاذ شد و ضروری است بخشی از تحقیقات پژوهشی و همچنین مسائل آموزشی به سمت حوزه جوانی جمعیت هدایت شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور وجود دارد ابراز داشت: برخی از مراکز تحقیقاتی هم‌اکنون در راستای جوانی جمعیت فعالیت‌هایی انجام می‌دهند و امیدواریم در راستای جوانی جمعیت مؤثر واقع شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت بیماری‌های قند و عروق و همچنین بیماری‌های صعب‌العلاج از جدی ترین بیماری‌های حوزه سلامت هستند که سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی سالم اظهار داشت: آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد که تاکید دارد می‌بایست سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.