معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده که ۵ درصد از بودجه‌های تحقیقاتی باید به موضوع جوانی جمعیت اختصاص یابد و پژوهش‌ها در مسیر جوانی جمعیت قرار گیرد.

۵ درصد بودجه‌ تحقیقاتی وزارت بهداشت به موضوع جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، یونس پناهی درباره تکالیف قانونی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مکلف شده در زمینه آموزش و پژوهش و مسائل مربوط به ناباروری، بررسی‌هایی انجام و آموزش‌هایی به خانواده‌ها ارائه کند تا مردم در جریان تهدیدهای ناشی از پیری و کاهش جمعیت قرار بگیرند.

وی افزود: بر اساس ماده 39 این قانون، وزارت بهداشت مکلف شده هر سال حداقل پنج درصد از اعتبارات پژوهشی خود را به مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با خانواده، فرزندآوری و رشد جمعیت اختصاص دهد که این موضوع به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است. همچنین ما از اسفندماه سال گذشته به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم که طرح‌های تحقیقاتی باید در مسیر قانون جوانی جمعیت قرار بگیرد.

پناهی ادامه داد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده که 30 درصد طرح‌های تحقیقاتی در حوزه جوانی جمعیت، مربوط به موضوع عوامل تهدیدکننده سلامت مادران باردار باشد.

وی گفت: در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه باروری و افزایش جمعیت، ما کمیته‌ جوانی جمعیت و سبک زندگی را راه‌اندازی و از افراد صاحب‌نظر در زمینه جمعیت دعوت کرده‌ایم تا به ارزیابی و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره جوانی جمعیت و سبک زندگی بپردازند؛ همچنین از مراکز و شبکه‌های تحقیقاتی و مجلات فعال در حوزه جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 40 درصد طرح‌های پژوهشی احصاشده با موضوع باروری و جوانی جمعیت، مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.