معاون رئیس جمهور گفت: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری ۲ برابر شده و منابع اعتباری این بنیاد در سال آینده نیز ۵۰ درصد افزایش می یابد.

بودجه بنیاد شهید در سال آینده ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش قدس خراسان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه مشهد اظهار کرد: دولت سیزدهم به لحاظ اختصاص منابع مالی بیشترین حمایت را از خانواده شهدا و ایثارگران تاکنون داشته است.

مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: یکی از اقدامات مهم بنیاد شهید در دولت سیزدهم حرکت در جهت معرفی شهدا به جامعه در قالب برنامه های فرهنگی و هنری بوده که توفیقات زیادی در این بخش داشته است.

وی گفت: از جمله برنامه های هنری شاخص در حوزه معرفی شهدا، سریال «بچه زرنگ» بوده که درباره شهدای مدافع حرم است و با همکاری شبکه ۲ سیما ساخته شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: اثر دیگر در این خصوص مربوط به فیلم «اتاقک گلی» با موضوع جنایت منافقین در خصوص یکی از روستاهای کردنشین در جریان عملیات مرصاد است که در جشنواره فیلم فجر امسال موفق به کسب جوایز متعددی شد.

مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سخنان خود به تشریح جنایات استکبار علیه نظام قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بعد از انقلاب ۳۷ کشور به رژیم بعث عراق در جنگ با ایران کمک کردند، به طوریکه ایران در این جنگ فقط از ۱۳ کشور اسیر داشت.

وی به فتنه های دشمن در ۴۰ سال اخیر اشاره و بیان کرد: دشمن در سالهای ۷۸ و ۸۸ ، تمرکز خود را روی کسانی قرار داد که سابقه قابل ذکر در انقلاب و همراهی با امام راحل (ره) یا رهبری داشتند، چرا که صحبت خلاف نظام از زبان آنان برای مردم باورپذیرتر بود اما، بصیرت مردم در آن مقطع این فتنه را به عقب راند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: دشمن در فتنه بعدی خود که از جنس اقتصادی بود، تلاش کرد رابطه بین عموم مردم، طبقه متوسط جامعه و مستضعفان را با حاکمیت دچار اختلال کنن، اتفاقاتی که در سالهای ۹۶ و ۹۸ افتاد، توده های مردم هدف قرار گرفتند.

همه فتنه های دشمن با بصیرت مردم به عقب رانده شد

مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این فتنه دشمن خواست برای مردم این مساله را ایجاد کند که نظام هیچ آورده معیشتی برای شما نداشته است، لذا تحریم های اقتصادی پیچیده علیه ایران وضع کرد و جریان هسته ای، حمایت از حقوق بشر و موشک و... را بهانه کرد.

وی اظهار کرد: همه این فتنه ها با بصیرت مردم به عقب رانده شد، در مرحله بعد دشمن در یک طرح بسیار مهندسی شده با منشاء سیاسی، تلاش کرد که بخشی از سیاسیون کشور را از نظام جدا سازد که در این راستا نظام ریزش هایی نیز داشت اما رویش هایی هم در این بخش به وجود آمد.

معاون رئیس جمهور گفت: در فتنه سال جاری نیز از اتفاقی که برای دخترخانمی رخ داد و البته آنان نتوانستند هم نظام را در این بخش متهم کنند، بهانه ای برای دوقطبی کردن جامعه ساختند تا این حس را برای مردم ایجاد کنند که در تفکر و ساختار سیاسی کشور توجه به معیشت مردم نمی شود.

وی بیان کرد: دشمن تلاش کرد با فتنه اقتصادی تیر خلاص را به نظام بزند، اما از آنجا که ریشه انقلاب اسلامی ما فرهنگی است و در مکتب انقلاب اسلامی، داشتن زندگی خوب وسیله ای برای رفتن به سمت کمال و سلامت است، مسوولان وظیفه دارند وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم را سامان دهند تا آنان فرصت بندگی خدا را پیدا کنند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: دشمن تلاش کرد اصل و ریشه را در فتنه اخیر مورد هدف قرار دهد و از همه آنچه در ۴۰ سال اخیر سرمایه گذاری کرده بود، از اساتید و مراکز آموزشی و افراد و سلبریتی سازی هایی که کرده بود، بهره گرفت تا شکاف عمیقی بین ملت و نظام به وجود آورد، رهبران قلابی برای ملت درست کنند و کار نظام را یکسره نمایند.

معاون رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران به مدد خون شهدا، به ویژه خون شهدایی که در این مسیر ریخته شد، مثل آرمان علی وردی، روح الله عجمیان، شهیدان دانیال زاده و زینال زاده و شهدای شاهچراغ که تابلوی درخشان مانند کربلا شد، که کارش بصیرت بخشی و روشن سازی بود، این بحران را نیز پشت سر گذاشت.

وی اظهار کرد: انسانی که خدا نداشته باشد، فطرت پاک انسانی ندارد و وحشی است، وحشی گری و جنایت پیشگی آنان در فتنه اخیر آشکار شد، کسانی که بر سلطه گران عالم تکیه می زنند از جنس همان سلطه گران هستند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دشمن سعی کرد با استفاده از برخی عناوین و ناراحتی ها و القائات نادرست، هر گسلی که در جامعه ما وجود دارد را فعال کند، از تفاوت های بین مردم کُرد و فارس، زن و مرد، دهه هشتادی و غیر از آن، شیعه و سنی، نوجوان و میانسال و ... استفاده کرد تا به آنان بگوید شما با باقی مردم جهان فرق دارید لذا باید مقابل نظام بایستید، اما شهدای امنیت با فداکاری خود و با مظلومیتشان این فتنه را درهم شکستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاریخ ۲۰۰ ساله آمریکا نشان می دهد که این کشور ۲۰۰ حمله مختلف به کشورهای دیگر داشته است اما همچنان مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان است، همین کشور انگلیس باعث شد که بخش زیادی از ایران قدیم از آن جدا شود، کشورهای همسایه ما زمانی بخشی از ایران بودند.

مردم در ۲۲ بهمن حماسه آفریدند

وی افزود: مردم هوشمند ایران فاصله بین حرف تا عمل دشمنان را می بینند و درک می کنند، حاضر نیستند دوباره شاه سفاکی بر این کشور حکومت کند و کسانی که دستشان به نفرت آمیخته است دوباره ادعای آزادی برای ملت ایران داشته باشند، مردم در ۲۲ بهمن ماه امسال به خیابانها آمدند و حماسه آفریدند تا نشان دهند نمی خواهند دوباره تاریخ ۱۴۰۰ ساله ایران تکرار شود.

قاضی زاده هاشمی به سفر اخیر رییس جمهوری به پکن اشاره و بیان کرد: همین جریان غربگرا مرتب نظام را متهم می کند که باعث انزوای بین المللی ملت ایران شده است و هیچ کشوری با ایران ارتباط ندارد، همیشه نگاهشان این بوده است که جهان را در ارتباط با دنیای غرب تعریف کنند.

نگاه دولت ایجاد توازن بین روابط غرب و شرق است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: نگاه دولت ایجاد توازن بین روابط غرب و شرق است، براین اساس که با همه دولتهای دنیا براساس منافع ملی ایران ارتباط روشن داشته باشد، اما دشمن به دنبال انزوای ملت ایران است.

وی گفت: ارتباط با کشورهای دیگر در ارتباط بلندمدت تعریف می شود، زمانی که مفاهمه ۲۵ ساله بین ایران و چین شکل گرفت یا تفاهمی که بین ایران و روسیه انجام شد، بسیاری که دهکده آمال خود را در آمریکا و انگلیس و فرانسه می دیدند، معترض شدند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: این در حالی است که ایران برای ایجاد رشد پایدار، احیای جاده ابریشم، تبدیل کشور به مرکز معاملات بین المللی باید وارد تعاملات درازمدت با برخی کشورهای دنیا از جمله هند شود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در همین دولت، پیوستن ایران به پیمان شانگهای یا اتحادیه اوراسیا باعث شده که برخی تحریم ها بی اثر شود، در همین راستا ایران ارتباط خود با ۱۳۰ بانک جهان را برقرار کرده و دشمن از این موضوع ناراحت است زیرا تلاشهایشان بی اثر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.