۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 850740

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن، از تأمین تخم‌مرغ مورد نیاز کشور برای ایام نوروز خبر داد.

تخم‌مرغ مورد نیاز شب عید تأمین است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا کاشانی، با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخم‌مرغ، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هم‌اکنون تخم‌مرغ مورد نیاز کشور تأمین است و هیچ مشکلی در این زمینه برای ایام نوروز وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن افزود: اکنون هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای مرغداری بین ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وی افزود: نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است، ولی اکنون در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار کمتر از این قیمت به فروش می‌رسد.

کاشانی گفت: هر شانه تخم‌مرغ فله‌ای یک کیلو و ۸۰۰ گرمی، حدود ۸۶ هزار تومان به فروش می‌رود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن بیان کرد: اکنون تولید روزانه تخم‌مرغ ۳ هزار و ۴۰۰ تن است که با توجه به مصرف داخل حدود ۳۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

وی ادامه داد: این مازاد تخم‌مرغ را می‌توانیم با صادرات به کشورهای عمان، قطر، بحرین، عراق و افغانستان مدیریت کنیم.

کاشانی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ مرغداری فعال در کشور گفت: سال گذشته و بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی، برای تولید امسال برنامه‌ریزی شده بود که با مردمی‌سازی یارانه‌ها در تاریخ ۲۱ اردیبهشت، هنوز بخش تولید ضرر بسیار سنگینی را متحمل می‌شود و تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان زیانی بوده که این صنعت متحمل شده است.

وی اضافه کرد: در تاریخ ۲۶ دی‌ماه مسئولیت همه امور مربوط به ستاد تنظیم بازار به بخش خصوصی واگذار شد و هم‌اکنون برای جلوگیری از نابسامانی، بی‌برنامگی و تولید در حال برنامه‌ریزی هستیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن تصریح کرد: امسال میانگین فروش تخم‌مرغ حدود ۳۳ هزار تومان بوده است یعنی ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار و ۴۰ درصد زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد.

کاشانی تأمین نهاده‌های دامی و طیور را عمده‌ترین مشکل این صنعت بیان کرد و گفت: مواد اولیه این صنعت وارداتی است. متأسفانه در سه ماه گذشته واردکنندگان به دلایل مختلف از جمله تخصیص نیافتن ارز به تولیدکنندگان، در تأمین نهاده‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند و در صورت ادامه این روند، قطعا در تولید تمام محصولات دام و طیور کشور با مشکل مواجه می‌شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.