۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
کد خبر: 851265

رئیس کمیته روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تاکید کرد که بحران اوکراین نباید ادامه یابد و فکر کردن درباره پایان جنگ و آتش‌بس ضروری است.

چین: بحران اوکراین نباید ادامه یابد

به گزارش قدس آنلاین، «وانگ یی» عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس کمیته روابط خارجی کمیته مرکزی تاکید کرد که بحران اوکراین نباید ادامه یابد و فکر کردن درباره آتش‌بس ضروری است.

وی که این سخنان را در جریان دیدار با «الکساندر چالنبرگ» وزیر خارجه اتریش در حاشیه نشست مونیخ مطرح می‌کرد، گفت: «بحران اوکراین نباید بیش از این ادامه یابد و تمامی گروه‌ها باید به طور عمیق درباره چگونگی دستیابی به آتش بش و پایان یافتن جنگ فکر کنند».

این مقام چینی گفت که پکن همواره طرفدار صلح و مذاکرات بوده و همچنان به تلاش‌ها سازنده خود ادامه خواهد داد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دست‌کم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

روسیه پیش از این بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: «مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم به تدریج در حال از بین رفتن است.»

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آمریکا در جریان شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا کرد، واشنگتن به چین هشدار داده کشورهای غربی کمک‌های نظامی احتمالی پکن به مسکو را به عنوان یک «مشکل بسیار جدی» در نظر خواهند گرفت.

بلینکن در سخنرانی در این کنفرانس گفت: «این کاملا واضح است چیزهایی هستند که چین نمی‌تواند و نباید با هدف مانع ایجاد کردن (بر سر راه تحریم‌ها) انجام دهد. منظور ما دادن تجهیزات نظامی به روسیه یا دور زدن سیستماتیک تحریم‌های غرب به منظور فشار واردن کردن به روسیه برای پایان دادن به این تهاجم است.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.