پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: زرد پوشان در فاز حمله عملکرد بهتری نسبت به پرسپولیس دارند؛ اما نباید فراموش کرد که شاگردان گل‌محمدی در حفظ توپ بسیار موفق عمل کرده‌اند.

پیشکسوت فوتبال: پرسپولیس-سپاهان همیشه تماشایی است/این بار برگ برنده در دست شاگردان مورایس

به گزارش قدس آنلاین، حسین چرخابی در خصوص دیدار این تیم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس، اظهار کرد: این دو تیم در جدول لیگ برتر رقابت‌ تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ اما از نظر من ارزش جام حذفی بیش از لیگ کشور است زیرا در این جام با پنج بازی شما می‌توانید به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنید در صورتی که در لیگ برتر باید ۳۰ رقابت را پشت سر بگذارید تا به این مهم برسید بنابراین ارزش این دیدار که یک فینال زود رس هم خواهد بود بسیار زیاد است.

وی با اشاره به قرعه دشوار دو تیم افزود: زیبایی جام حذفی به همین موضوع است و بدون تردید این رقابت‌ برای هر دو تیم یک قرعه دشوار محسوب می‌شود اگرچه برخی تیم‌ها پس از تقابل با نمایندگان لیگ دسته اول و دوم به مراحل بالاتر می‌رسند؛ اما گاها پیش میاید که دو تیم مدعی در همین مراحل ابتدایی روبه‌روی یکدیگر صف آرایی کنند. از نظر من هرکس می‌گوید این قرعه تنها برای سپاهان یا پرسپولیس دشوار است اشتباه می‌کند زیرا این تقابل برای هر دو سرمربی اهمیت بالایی دارد.

پرسپولیس-سپاهان همیشه تماشایی است/این بار برگ برنده در دست شاگردان مورایس

شهریار مغانلو در سپاهان تبدیل به یک مهاجم حرفه‌ای شده است

پیشکسوت فوتبال اصفهان در تشریح وضعیت روحی هر دو تیم و تاثیر آن بر روی الکلاسیکوی ایران عنوان کرد: در هر حال هر تیمی که بتواند از مشکلات روحی و روانی خود فاصله بگیرد شانس بیشتری برای کسب پیروزی دارد زیرا هرچه حواشی بیشتر باشد تمرکز تیم‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند؛ اما به طور کلی و از نظر من شاگردان مورایس در فاکتورهایی شرایط مطلوب‌تری نسبت به قرمز پوشان دارند، چراکه طلایی پوشان‌ در لیگ علاوه بر اینکه موفق شدند فاصله امتیازی خود را از بین ببرند در صدر جدول قرار گرفتند و یک فاصله امتیازی اندک نیز ایجاد کردند همچنین یک دیدار تدارکاتی را پشت سر گذاشتند که برای خود من در این برهه زمانی جالب توجه بود؛ مورایس با استفاده از جوانان خود و با یک برنامه ریزی مناسب برابر تیمی قرار گرفت که آمادگی کاملی نداشت و شاکله اصلی تیم خود روبه‌روی پرسپولیس را در دقایق پایانی به میدان فرستاد و در نهایت با مدیریت صحیح این بازی را پشت سر گذاشت.

وی در خصوص مقایسه مهاجمان سپاهان و پرسپولیس ادامه داد: مشکل اصلی شاگردان گل‌محمدی در خط حمله است زیرا تیمی که مهاجم شش دانگ در اختیار نداشته باشد با مشکل مواجه خواهد شد و پرسپولیس پس از لوکادیا یک گلزن حرفه‌ای ندارد در صورتی که شهریار مغانلو در سپاهان تبدیل به یک مهاجم حرفه‌ای شده و هم اکنون آقای گل رقابت‌ها است. در هرحال زرد پوشان در فاز حمله عملکرد بهتری نسبت به پرسپولیس دارند؛ اما نباید فراموش کرد که شاگردان گل‌محمدی در حفظ توپ بسیار موفق عمل کرده‌اند و در ضدحملات نیز زهردار ظاهر می‌شوند؛ اما در عین حال نفرات کمی در محوطه جریمه حضور پیدا می‌کنند و از نظر من موفقیت در فاز حمله از آن تیمی است که با تعداد زیادی از نفرات در محوطه جریمه حریف خلق موقعیت می‌کند.

پرسپولیس-سپاهان همیشه تماشایی است/این بار برگ برنده در دست شاگردان مورایس

سنگربانان دو تیم توانایی تغییر نتیجه مسابقه را دارند

چرخابی در خصوص عملکرد خط هافبک و دفاع دو تیم خاطر نشان کرد: هافبک‌های سپاهان در فاز هجومی و قرمز پوشان در امور دفاعی عملکرد موفق تری دارند به همین دلیل فکر می‌کنم هر دو تیم تلاش می‌کنند پرس از خط دفاع را اولویت خود قرار دهند و اگر یکی از این دو تیم در این مسابقه از ضدحملات بهره ببرد شانس بیشتری برای پیروزی دارد. سپاهان یک تیم هجومی است و در شهرآورد اصفهان مدام در حال حمله به سمت دروازه حریف بودند؛ اما ذوب آهن توان قرار گرفتن در ضد حمله را نداشت در صورتی که پرسپولیس عناصر بسیار خوبی در ضد حمله دارد و می‌تواند در این زمینه برای طلایی پوشان دردسر ساز شود. همچنین مدافعان دو تیم عملکرد مطلوبی داشته‌اند و فکر می‌کنم شاگردان گل‌محمدی علی رغم اینکه در دفاع تیمی موفق ظاهر شده‌اند در جناح چپ دفاعی لغزش هایی داشته باشند و دفاع این منطقه نسبت به سایر مناطق کمی متزلزل‌تر است.

وی با اشاره به نقش مهم دروازه‌بان های دو تیم در روند تغییر نتیجه افزود: پیام نیازمند از بهترین سنگربانان ایران محسوب می‌شود و می‌توان گفت نسبت به سایر دروازه‌بانان لیگ برتر عملکرد بهتری داشته و در سوی مقابل نیز علیرضا بیرانوند یک گلر مطمئن با عملکرد مناسب است. از نظر من نمایش این دو بازیکن در الکلاسیکو بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود و هر دوی آن‌ها توانایی تغییر نتیجه را خواهند داشت.

پرسپولیس-سپاهان همیشه تماشایی است/این بار برگ برنده در دست شاگردان مورایس

تیم‌های ایرانی تا مدت‌ها درگیر حواشی هستند

پیشکسوت فوتبال اصفهان با اشاره به دیدار سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر و تاثیر نتیجه رقابت‌ جام حذفی بر روی آن تصریح کرد: در فوتبال حرفه ای نتایج هیچ یک از بازی‌ها روی سایر رقابت‌ها تاثیر گذار نیست و نمونه بارز آن را می‌توان در لیگ انگلیس مشاهده کرد که آرسنال پس از چند هفته عدم نتیجه گیری موفق شد به صدر جدول باز گردد؛ اما متاسفانه در ایران اگر تیمی در یک مسابقه نتیجه نگیرد تا یک هفته در حاشیه همان رقابت‌ قرار می‌گیرد.

وی در خصوص پیش بینی نتیجه این دیدار ادامه داد: فوتبال یک ورزش غیر قابل پیش بینی است و زیبایی این ورزش به همین موضوع بستگی دارد؛ اما به طور کلی می‌توانم بگویم شرایط سپاهان تا این لحظه نسبت به پرسپولیس بهتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.