مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی خدابنده از طریق پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، بازسازی و مسکن محرومان با مشارکت بنیاد مسکن و همکاری بانکهای عامل مقاوم سازی شده است.

مقاوم سازی واحدهای مسکونی خدابنده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران افزود: این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد و نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی پرداخت می شود.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر یک‌هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل، تعداد ۸۵۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانکهای عامل معرفی و تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است.

خواجه ای شناسایی، اولویت‌بندی و تعیین نحوه مداخله در روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی را امری مهم عنوان کرد و گفت: کاهش اثرات و خسارات ناشی از سوانح طبیعی، نیازمند داشتن برنامه منسجم و تعریف و تبیین استراتژی‌هایی مناسب به منظور ارزیابی آسیب‌پذیری و مدیریت خطر حوادث و سوانح بوده که خوشبختانه این نهاد در این راستا گام های مطلوبی برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان یادآور شد: تاکنون تعداد ۲۳ روستای شهرستان خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک که شامل، اجرای سیل‌بند، دیوار حفاظتی، پل سازی بوده، ایمن سازی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.