رشد ۴۷ درصدی کمک‌های بلاعوض شهرداری مشهد در لایحه اصلاح و متمم بودجه ۱۴۰۱ با واکنش دو نفر از اعضای شورای شهر همراه شد.

رشد ۴۷ درصدی کمک‌های بلاعوض شهرداری مشهد در لایحه اصلاح و متمم بودجه!

به گزارش قدس خراسان، صبح امروز چهارشنبه هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد به شکل فوق العاده برگزار شد تا به بررسی لایحه اصلاح و متمم بودجه ۱۴۰۱ مدیریت شهری بپردازد.

رئیس شورای شهر مشهد روز گذشته در این باره عنوان کرده بود: در خصوص درآمدها و هزینه‌ها در جلسه کمیسیون برنامه ریزی بودجه سال آینده شهر مشهد سوالاتی مطرح شد که قرار شد بعد از بازبینی مجدد در شهرداری به شورا ارائه شود.

طبق گفته حسن موحدیان، بودجه ۲۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری با ۲۰ درصد افزایش، در سال آینده به ۳۲ هزار میلیارد می‌رسد.

او در آغاز هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: دیروز در ۱۳۷ که با مردم مشهد تعامل داشتم، بسیار جالب بود که بیشترین گله‌مندی مردم این بود که چرا با ساخت‌وسازهای غیر مجاز برخورد نمی‌شود. شاید این موضوع به زلزله اخیر ترکیه نیز مربوط باشد اما این حساسیت مردم جای تقدیر و تشکر دارد و از همه افرادی که تماس گرفتند و خواهان برخورد جدی شهرداری شدند، تشکر می‌کنم.

رییس شورای شهر مشهد افزود:حتی یک نفر بیان می‌کرد که ساختمان چهار طبقه را بدون اسکلت و مجوز ساخته‌اند. از همکاران شهرداری می‌خواهم با تخلفات ساختمانی برخورد کنند. مردم و قانون در این خصوص مطالبه دارند و ما نباید کوتاهی کنیم.

موحدیان بیان کرد: در خصوص استقبال از بهار از شهرداری به خصوص سرپرست و معاونان درخواست دارم که این موضوع را به جد دنبال کنند تا امسال در تقارن ماه شعبان و شروع بهار استقبال خوبی از زائران داشته باشیم..

انتخاب شهردار و مصاحبه برخی اعضای شورای شهر در مورد لیست ۲۹ نفزه گزینه‌های شهرداری موضوعی است که در روزهای اخیر با واکنش‌های زیادی همراه بوده، موضوعی که رئیس شورای شهر مشهد هم نتوانست از کنار آن عبور کند و در ادامه صحبتهایش در این جلسه علنی تصریح کرد: تذکر می‌دهم که در خصوص انتخاب شهردار از گمانه‌زنی پرهیز شود. کار با روال قانونی پیش می‌رود. این گمانه‌زنی مشکلات را بیشتر می‌کند، نه تنها کمک نمی‌کنند، بلکه راه را اشتباه می‌روند. انتخاب شهرداری در مهلت مقرر قانونی به نتیجه خواهد رسید.

وی پیش از این نیز در اظهار نظری گفته بود: سرپرست شهردار قانونا می‌تواند تا سه ماه این سمت را داشته باشد و بنا داریم تا آخرین روز این مهلت قانونی در این سمت باشند، زیرا فرصت خوبی داشته باشیم تا شهردار مناسبی را انتخاب میکنیم، هم اکنون اسامی برخی از افراد به صورت زبانی مطرح شده، ولی هنوز مشخص نیست. ملاک‌های انتخاب شهردار همان ملاک‌های دوره قبل خواهد بود شهرداری را باید انتخاب کنیم که ضمن اینکه شهر را به خوبی بشناسد به کار شهرداری و مدیریت شهری و اجرایی تخصص داشته باشد.

کار فرهنگی شورا نباید فقط نامگذاری باشد!

در ادامه این جلسه غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی مشهد در تذکر به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی اینطور عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته طرح‌های متعددی ارائه دادم که اکثرا بایکوت شده است. اخیرا هم دو، سه ماه پیش طرح یک‌فوریتی را برای فعال کردن مساجد محوری ارائه دادیم که هیئت‌ رئیسه نیز به کمیسیون حاشیه شهر ارائه دادند و بررسی کردند، الان دو ماه است که در کمیسیون فرهنگی مانده است!

وی در صحبتی کنایه آمیز به کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: ما قصد داشتیم کار فرهنگی در شهر انجام دهیم و صرفا نامگذاری نباشد. الان معاونت فرهنگی در مناطق مختلف به ویژه حاشیه شهر مجموعه‌های ورزشی را به مزایده گذاشته‌اند.

صاحبی کفت: اگر اقدامی نکنیم در حوزه فرهنگی دچار مشکل می‌شویم. معضلات و آسیب‌های اجتماعی بیداد می‌کند، اگر در زمینه فرهنگی کار نکنیم هر روز وضعیت اجتماعی ما در جامعه بدتر خواهد شد.

البته فاطمه سلیمی عضو دیگر شورا صحبتهای صاحبی را بی جواب نگذاشت و گفت: اینکه بگوییم فرهنگی فقط نامگذاری داشته، درست نیست. ما ۹ زمین ورزشی هفته پیش افتتاح کردیم. دغدغه فرهنگی در شورا زیاد است نمی‌توان زحمات فرهنگی را نادیده بگیریم. در مورد طرح جلسات برگزار شده و به جمع‌بندی خواهد رسید.

اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد

در ادامه این جلسه، اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد (ستاد، مناطق، اقتصادی و خالص سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته) که به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا برای بررسی کارشناسی آن ۵۳۰۰ نفر ساعت مطالعه انجام شده؛ به شرح آلبوم پیوست، ممهور به مهر شورای شهر و با رعایت بندها و تبصره‌های ذیل تصویب شد.

منابع آلبوم اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با ۵ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۲۶۱ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲۷۴هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تایید شد. درآمدهای عمومی ۱۱ درصد، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۳ درصد، واگذاری دارایی‌های مالی ۸ درصد، خالص منابع سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته ۶ درصد، منابع بودجه شهرداری ۱۰ درصد افزایش و منابع قابل تخصیص انتقالی در دوره قبل ۵۲ درصد کاهش دارد.

مصارف آلبوم اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد با ۵ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۲۵۵ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲۶۹ هزار و ۲۵ میلیارد ریال و منابع انتقالی به سال آتی مبلغ ۵۹۷۰ میلیارد ریال تایید شد. اعتبارات هزینه‌ای ۲۹ درصد، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۹ درصد، خالص منابع سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته ۶ درصد و مصارف بودجه شهرداری ۵ درصد افزایش و تملک دارایی‌های مالی ۱۸ درصد کاهش دارد.

اعتبارات هزینه‌ای اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ با ۲۹ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۶۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸۱ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال تایید شد. اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ با ۱۱ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۱۰۰ هزار و ۹۳۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۰۹ هزار و ۸۷۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تصویب شد.

رشد ۴۷ درصدی کمک‌های بلاعوض شهرداری مشهد در لایحه اصلاح بودجه!

غلامحسین صاحبی در جریان بررسی تباصر این لایحه نسبت به افزایش ۴۷ درصدی کمکهای بلاعوض شهرداری انتقاد کرد و گفت: در این لایحه ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به نهادهای دولتی شده از طرفی ۱۶ سال است یکی از ساختمانهای شهرداری مشهد در اختیار یک نهاد است، این ها را برای ما شفاف کنید.

کمکهای بلاعوض موضوعی است که حسین حسامی هم نسبت به آن واکنش داشت و گفت: باید شهرداری توضیح دهد این ۴۷ درصد افزایش ناشی از چیست و چطور ۹۸ میلیارد اعتباری که در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوعات در نظر گرفته شده حالا به ۱۴۴ میلیارد تومان رسیده است.

البته این انتقادات شورا به دست و دلبازی‌های شهرداری در حالی است که روز دوشنبه در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، اعضای شورا در حالی به یکی از کمک‌های بلاعوض شهرداری در قالب لایحه هبه ۱۰۷۵ مترمربع زمین به مسجد چهارده معصوم(ع) رای مثبت دادند که حتی بهای زمین برایشان مشخص نبود!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.