رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه سرپرست شهرداری با تمام توان فعالیت می‌کند، گفت: ما نیز تا زمان قانونی قطعاً باید شهردار را انتخاب و مراحل قانونی انتصاب را دنبال کنیم.

موحدیان: در زمان قانونی شهردار را انتخاب می‌کنیم/ حاجی بگلو: امروز به گزینه‌های نهایی می‌رسیم 

به گزارش قدس خراسان، هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد صبح امروز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱، در تالار شهر برگزار شد.

حسن موحدیان در ابتدای این جلسه، همچون جلسات قبل به مرور مناسبت‌های تقویمی هفته پیش رو پرداخت و اظهار کرد: یکی از انتقادات وارده به ما انتخاب شهردار است، قبلا در فرصت قانونی و در اسرع وقت سرپرست شهرداری را از درون خود مدیریت و بدنه شهرداری انتخاب کردیم، در این دوره هم که شهر به‌صورت سرپرستی اداره می‌شود، خلل و وقفه‌ای در ارائه خدمات و انجام امور شهری ایجاد نشده و این تصور که با اداره شهر توسط سرپرست کم‌کاری می‌شود را رد می‌کنم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه سرپرست شهرداری با تمام توان فعالیت می‌کند، گفت: ما نیز تا زمان قانونی قطعاً باید شهردار را انتخاب و مراحل قانونی انتصاب را دنبال کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در مدت باقی‌مانده بودجه سال ۱۴۰۲ را در زمان مناسب خود به شهرداری تقدیم کنیم تا شهرداری نیز برنامه خود را در سال جدید بداند، اما مهم این است که تلاش کنیم در بودجه سال آینده از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنیم.

این گفته موحدیان در حالی است که در حاشیه این جلسه موسی الرضا حاجی بگلو در گفتگو با خبرنگار قدس اظهار کرد: عصر امروز در جلسه کمیته تعیین شهردار، اعضای شورای شهر گزینه های خود را مطرح می‌کنند و نسبت به این موضوع تصمیم گیری می‌شود.ممکن است در پایان این جلسه به ۸ یا ۱۰ گزینه نهایی برسیم.

رییس شورای شهر مشهد در ادامه تذکر کتبی ایمان فرهمندی به شهرداری مشهد درباره عدم پیشرفت قابل قبول پروژه های عمرانی را قرائت کرد.

مصوبات هفتادویکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

اولین دستور کار هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، طرح کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای نامگذاری معبر دانش غربی حدفاصل بلوار امام رضا با حفظ شماره به نام علامه مصباح یزدی بود که با قید دو فوریت به تصویب رسید.

لایحه دو فوریتی انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق اسلامی برای بافت فرسوده میدان شهدا از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستور کار بعدی این جلسه بود که اعضا پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت به تصویب رسید.

سومین دستور کار نیز لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط قطار شهری با اولویت خط سه، از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کشور به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان بود که با اتفاق آرا تصویب شد.

اما چهارمین دستور کار هفتادویکمین جلسه علنی شورای شهر کمی چالشی بود! لایحه هبه زمینی به مساحت هزار نفر ۷۵ متر مربع به مسجد ۱۴ معصوم واقع در بلوار هدایت، ضلع جنوب شرقی پارک حجاب.

وقتی فاطمه سلیمی از نماینده شهرداری که این لایحه را به شورا آورده بود کاربری زمین را پرسید گفته شد کاربری آن بهداشتی است.

حسن موحدیان در واکنش به این لایحه اعلام کرد که ظرفیت هبه ما برای امسال تمام شده است.

حمید ضمیری در خصوص این لایحه شهرداری گفت: هبه از محل کمک‌های بلاعوض شهرداری است اما باید ارزش این ملک مشخص باشد، از طرفی بر اساس قانون درآمدهای پایدار، مجوز به کاربری‌های غیر ممنوع شده و باید به کمیسیون ماده ۵ برود.

بحث بر سر هبه بیش از هزار متر زمین برای توسعه مسجد چهارده معصوم ادامه داشت که موحدیان یادآوری کرد: این تغییر کاربری از بهداشتی به فرهنگی جرم است.

اما حجت الاسلام منصوریان تاکید داشت: این زمین قبلا ۷۰۰ متر هبه شده و الان بحث بر سر افزایش فضا برای جانبازان است و با هر کاربری می‌توان آنجا مسجد ساخت.

حسن کریمدادی که جزو موافقان این لایحه بود اعلام کرد: همین الان از شهردار منطقه ۲ استعلام گرفتم با توجه به اینکه هنوز طرح تفصیلی آن منطقه روی سامانه نیامده پس بلاتکلیف است!

در همین بین فاطمه سلیمی اظهار کرد: من الان از منطقه استعلام گرفتم، آنجا الان با کاربری تجاری استفاده می‌شود.

بحث بر سر هبه این زمین "مجهول الکاربری" ادامه داشت که ضمیری با انتقاد تند خطاب به نماینده شهرداری گفت: این چه وضعی است؟ چرا اینقدر با اطلاعات ضد و نقیض به شورا می‌آیید؟ اجازه بدهید اول برای ما مشخص شود آن زمین چه وضعیتی دارد بعد درباره اش تصمیم گیری کنیم.

ایمان فرهمندی هم پیشنهاد داد: با توجه به ابلاغ نشدن طرح تفصیلی و اطلاعات ناکافی و اینگه ما امسال ظرفیت هبه مان پرشده، از دستور کار خارج کنید.

مهدی ناصحی هم گفت: هر مسجدی حق داشته ۲۰ درصد از فضایش را به تجاری اختصاص دهد و این زمین اصلا امکان بهره برداری تجاری ندارد.

در همین بین، ضمیری اعلام کرد: با مشاور تماس گرفتم الان، گفت کاربری فضای سبز در نظر گرفته شده است .

کریمدادی با لحن نسبتا تندی به اعضای شورا گفت: رای بدهید چون از حیاط آنجا جانبازان ویلچری قرار است استفاده کنند و آنجا یک پایگاه فرهنگی می‌شود.

سلیمی بار دیگر سوالش را در خصوص ارزش ریالی این زمین تکرار کرد، نماینده شهرداری گفت که ارزش ریالی زمین را نمی‌داند!

موحدیان وقتی دو دستگی را بر سر هبه این زمین بین اعضای شورا دید، اذعان کرد: همه ما موافق این مسجد هستیم چون این شورا مسجد محور است، اما می‌خواهیم مسیر قانونی طی شود تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

سلیمی وقتی اصرار شهرداری برای تصویب این لایحه توسط شهرداری دید، با انتقاد از یک بام و دو هوای برخورد شهرداری در مواجهه با تغییر کاربری‌ها تصریح کرد: اگر یک شهروند بخواهد در زمینی که دارد تغییر کاربری بدهد، شهرداری چه برخوردی دارد که الان خودش چنین پیشنهادی دارد؟ پاسخ نماینده شهرداری اما جالب بود؛ خواهشم این است که با توجه به اینکه قرار است این فضا برای فضای باز استفاده شود فعلا با این هبه موافقت شود.

این لایحه در نهایت با اضافه شدن تبصره‌ای مبنی بر اینکه "شهرداری مکلف است اقدامات قانونی لازم را در خصوص کاربری انجام دهد." به تصویب رسید.

پنجمین و آخرین دستور کار اما به شهردار مشهد اجازه داد با توجه به ضرورت و تسریع در اجرای طرح ملی خط ۳ قطار شهری و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای طرح مذکور نسبت به تملک حقوق استیجاری تعداد چهار باید مغازه واقع در ایستگاه دانش، ماده ۹ قانون نحوه خرید تملک اراضی برای اجرای برنامه های عمومی و نظامی دولت را اعمال و اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.