معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: در راستای ترویج و بهینه‌سازی این ظرفیت، در چهارمین دوره شورای اسلامی شورای شهر مشهد این موضوع درقالب «توسعه وقف» و به همراه آیین نامه اجرایی آن مصوب شد. در دوره پنجم این مصوبه باعنوان «ستاد خیرین شهریار» و در قالب تشریک مساعی میان اشخاص حقیقی و حقوقی خیّر با مدیریت شهری و با هدف سازمان‌دهی اقدامات خیرخواهانه در شهر به سمت نیازها و موضوعات اولویت‌دار پیگیری شد.

 لزوم شبکه سازی و توسعه فرصت‌ها و پروژه‌های خیرخواهانه به زائران مشهدالرضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، مهدی حاتمی، سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری عنوان کرد: اقدامات عام المنفعه و تامین مالی پروژه‌های شهری خیرخواهانه در مشهد الرضا (ع) سابقه طولانی دارد که عموما درگذشته به صورت خودجوش از سوی خیرین و جهت خدمت رسانی به مجاوران و زائران انجام می گردید.
 وی افزود: در راستای ترویج و بهینه‌سازی این ظرفیت، در چهارمین دوره شورای اسلامی شورای شهر مشهد این موضوع درقالب «توسعه وقف» و به همراه آیین نامه اجرایی آن مصوب شد. در دوره پنجم این مصوبه باعنوان «ستاد خیرین شهریار» و در قالب  تشریک مساعی میان اشخاص حقیقی و حقوقی خیّر با مدیریت شهری و با هدف سازمان‌دهی اقدامات خیرخواهانه در شهر به سمت نیازها و موضوعات اولویت‌دار پیگیری شد.
حاتمی ضمن اشاره به نشست ریاست  شورای اسلامی شهر و شهردار با نمایندگان ستاد خیرین شهریار جهت بررسی اقدامات این ستاد و برنامه ریزی هدفمند و سازماندهی شده اقدامات آتی، بیان کرد: در این جلسه نیز با تایید و تاکید بر رویکرد شورای ششم (مشهد، جهان شهر برکت و کرامت) مقرر شد همچنان کار با قوت و جدیت و در حداقل زمان ممکن، با رعایت نکات و ملاحظات بیان شده در جلسه پیگیری گردد.
در این جلسه موحدیان ریاست شورا از خیرین در راستای مشارکت و همیاری در اقدامات خیرخواهانه شهری دعوت نمودند و از طرفی با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری،   توجه به نیاز های  زائران به ویژه موضوع اسکان زائرین کم درآمد شیعه و خارجی را مورد تاکید قرار دادند. همچنین ضمیری نماینده شورا در ستاد خیرین نیز بر لزوم شبکه سازی و توسعه شبکه خیرین و تعریف پروژه های متعدد و متنوع، معرفی و عرضه شفاف و گسترده فرصت های خیرخواهانه درشهر مشهد با اولویت پهنه های کم برخوردر در حاشیه شهر تاکید نمودند.

در انتها نیز ارجائی شهردار مشهد الرضا(ع) ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و همکاری خیرین، بر ادامه روند اقدامات ستاد پر قدرت تر از گذشته تاکید کردند و اذعان داشتند که مردم و خیرین در همه دنیا نقش بسزایی در تحقق اهداف دولت‌ها دارند، به ویژه در ایران که این مهم با باورها و غیرت دینی مردم نیز پیوند خورده است. همچنین، شهرداری موظف به معرفی فرصت های خیرخواهانه به صورت پروژه های مشخص با قید هزینه لازم، برنامه زمان بندی و سهم شهرداری شد، به‌گونه‌ای که خیرین بتوانند در صورت تمایل به احداث و بهره‌برداری از پروژه‌ها، با تامین مشارکتی هزینه‌ها توسط شهرداری، با ثبت پروژه به نام خیر  محترم مشارکت اقدام کنند. در همین راستا، اخذ مجوزات لازم برای این پروژه ها با اولویت خدمات بهداشتی، حوزه‌های ورزش (همگانی، معلولین و زنان)، خدمات ایمنی و مسکن کم درآمد و به ویژه راه اندازی سامانه  شفاف و سایت مرتبط در دستور کار شهرداری قرارگرفت.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.