۶۲ درصد از بینندگان سریال اعلام کردند با تماشای این سریال یاد رشادت‌های سردارشهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.

نتایج نظرسنجی درباره سریال سقوط/ ۶۲ درصد مخاطبان یاد رشادت‌های شهید حاج قاسم افتادند

به گزارش قدس آنلاین، «ایسپا» مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران سنجش نظرات کاربران درباره سریال سقوط را به صورت تلفنی و با مشارکت بیش از هزار نفر از سراسر کشور انجام داد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا، ۶۲ درصد از مخاطبان سریال سقوط اعلام کردند با تماشای این سریال یاد مبارزات، رشادت‌ها و فداکاری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.

در حالی حدود ۶۰ درصد کاربران اعلام کردند سریال «سقوط» را تماشا کرده‌اند که ۳۲ درصد از پاسخگویان گفته‌اند تا پیش از پخش سریال «سقوط» هیچ محصول فرهنگی اعم از فیلم، سریال و کتاب راجع به داعش ندیده و نخوانده بودند.

۸۱ درصد از تماشاچیان، موضوع سریال را مقابله با داعش و نجات مردم از دست داعش اعلام کرده‌اند. همچنین «قدرت ایران و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و حفظ امنیت ایران» محورهای بعدی پاسخ مردم در خصوص سریال عنوان شده‌ است.

۶۶ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، تصویر ارائه شده از داعش در این مجموعه را منطبق با واقعیت دانسته‌اند؛ همچنین ۴۹ درصد بینندگان اعلام کرده‌اند که با تماشای «سقوط» شناخت شان از داعش بیشتر شده و ۶۹درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند پس از تماشای سریال، احساس نفرت و انزجارشان از داعش بیشتر شده است.

براساس این نظرسنجی، ۷۵ درصد کاربران اعلام کردند که تماشای این سریال، شناخت حقیقی‌شان از رفتار داعش با زنان را به میزان زیاد و خیلی زیاد افزایش داده و ۶۴ درصد نیز از افزایش اطلاعات خود در خصوص مبارزه نیروهای امنیتی کشور با داعش پس از تماشای این سریال گفته‌اند.

لازم به ذکر است، «جذابیت موضوعی، کیفیت ساخت و استمرار در انتشار قسمت‌های سریال سقوط» از نظر کاربران به ترتیب با ۸۸، ۸۷ و ۹۲ درصد «خوب و خیلی خوب» ارزیابی شده است.

در مورد حواشی پیرامون این سریال و مخالفت صداوسیما با پخش آن، اشاره و نظرات مردم اخذ شد که بر این اساس، ۹۱درصد مخاطبان گفته‌اند این سریال مشکلی برای پخش نداشت و «باید» پخش می‌شد!

همچنین از کاربران سوال شده «تا چه اندازه تمایل دارید فیلم یا سریال‌هایی با محتوای مشابه سریال سقوط تولید شود؟» ۵۷درصد از مخاطبان گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کرده‌اند.

شایان ذکر است ۷۷ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی متاهل، ۷۱درصد دارای تحصیلات عالی و ۷۰درصد نیز در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال قرار داشتند.

سریال «سقوط» تا قسمت هفتم منتشر شده و امروز قسمت جدید آن به شبکه نمایش‌خانگی می‌آید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.