رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی برای به حداقل رساندن نگرانی‌های مردم از بابت سلامت این محصولات خبر داد.

محصولات کشاورزی در کشور شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حسین رنجبراقدم در حاشیه آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری و گلخانه‌ای و ادوات کشاورزی که همزمان با یازدهمین نمایشگاه دام و طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته در اهواز برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه محصولات تولیدکنندگان و نمایش توانمندی‌ها در حوزه دام ، طیور و کشاورزی است.

وی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در صنعت کشاورزی استقبال کرد و افزود: تامین نیازهای داخلی و رسیدن به خودکفایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، دام، طیور، نهاده‌های دامی و تجهیزات کشاورزی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام اینکه در حوزه نهادهای دامی و شیلات نیاز به خارج کشور کمتر شده، اضافه کرد : محصولات کشاورزی که دارای استانداردهای لازم نیستند برای داخل کشور و صادرات استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی ارتقای ضریب سلامت محصولات کشاورزی بوده که پایش محصولات کشاورزی در سامانه سماک از زمین کشاورزی تا سفره مردم در این سامانه انجام می‌شود.

رنجبراقدم از شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی در آینده نزدیک برای کاهش نگرانی مردم از سلامت محصولات کشاورزی در کشور خبر داد.

دهمین نمایشگاه بین المللی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، گلخانه‌ای و باغبانی همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته با حضور ٩٠ واحد تولیدی و بازرگانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۴٨ واحد صنفی دام ، طیور و آبزیان، ٣٧ واحد صنفی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری گلخانه‌ای و ادوات کشاورزی و ۵ واحد از ادارات مرتبط باعنوان نمایشگاه از ١٣ استان کشور حضور دارند.
این نمایشگاه از ٣ لغایت ۶ اسفندماه به مدت ۴ روز از ساعت ١۵ الی ٢١ میزبان علاقمندان خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.