۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 852306

در روز سوم شعبان سال چهارم هجری، از بهشت دامان فاطمه، بهاری سرزده است، آغوش محمد بر او بوسه زده، در گوش بهار اذان بگویید؛ سوسن زهرا آمده تا هم‏بازی سجده رسول خدا شود.

در گوش بهار اذان بگویید؛سوسن زهرا آمده است

به گزارش قدس آنلاین، زمین که رسم میزبانی و استقبال از آسمانی ها را نمیداند دوباره تندتند نفس می‌‏زند، بلبلان لب به ترنم گشوده اند، غنچه های باغستان هستی هم که خندان شده اند، صدف ها هم از عمق اقیانوس ها مرجان تراوش می کنند، فرشته ها هم که نغمه شادی کوک کرده اند، گویا خبریست؟ آری "شعبان" از آمدن بانگ کودکی از خانه علی و فاطمه همصدا با فرشتگان به هلهله افتاده است.

صدای نغمه سُرایی فرشته ها در کوچه های مدینه طنین انداز شده و پرشورترین ترانه ها را به پیشواز نسیم ریحانه بهشتی دَف می‏زنند و می‏ چرخند.

گلی ‏‌شکفته که گل‌‏ها به پیشواز آمدنش، خود را پرپر می کنند، رایحه این گل زیبا کوچه پس کوچه‌‎‌های مدینه را معطر کرده و این رایحه منشا تمام رایحه های خوش بوی دنیاست.

چراغ خانه زهرا با طلوع خورشید روشن شده، قنداقه‏ اش توسط فرشته ها آغوش به آغوش می‏‌شود. فرشته‏‌ها، لحظه‏‌ای لبخند می‏‌زنند و لحظه‏‌ای بغض می‌‏کنند."اسماء"، بهار را پیچیده در لایه ای نرم و سفید، در آغوش محمد می‏گذارد. پیامبر صلی الله ‏علیه‏ و‏ آله در گوشِ راست بهار، اذان می‏گوید و در گوشِ چپ، اقامه و بعد، سوسن زهرا را در آغوش می‏کشد و می‏بوید و می‏گرید.

سلام بر حسین که گلویش، بوسه‌‏گاه پیامبراست. ای خلاصه فاطمه و علی، همیشه ممتاز بودی؛ حتی هنگام تولدت؛ تولدی که تبریک و تسلیت را در کنار هم دارد.

ای گل باغ فاطمه! تو هنوز کودک بودی که منظور چندین آیه‌ قرآن قرار گرفتی. در روز مباهله‌ پیامبر (ص) با مسیحیان نجران، تو و خانواده‌ات، تنها همراهان رسول خدا بودید.

ای امیر عشق کائنات! تو دومین فرزند خانواده‌ای هستی که پیامبر اکرم (ص) پس از نزول آیه تطهیر، بارها شما را با عنوان «اهل بیت نبوت» مورد خطاب قرار داد و بر شما سلام کرد.

ای بهار! با آمدنت، آسمان شروع به باریدن کرد. رویش گلها را در پس آن باران شاهد بودیم. هوا طوفان زده شد تو کشتی‌بان «سفینة النجاة» شدی.

ای سومین دلیل روشن! در سومین روز شعبان آمدی و قدم‏های ترسان و شانه های لرزان را با رایحه نفس‏هایت به برخاستن فرا خواندی.

در عصری به دنیا آمدی که تنها شمشیرها حکومت می کردند و ظالم، گلوی انسانیت را نشانه گرفته‏ و پرچم علوی را بر خاک افتاده می‏خواهد.

آمدی! تا مبارزه کنی با رژیم نیزه ها و شمشیرها. آمدی! تا هیمنه طاغوت‏های ظلم و جور درهم بشکند و شوکت ستم، فرو بریزد.

حسین جان! کتاب ۷۲ صفحه‌ای عاشورایت برای ما ایرانی ها بهترین بوده و هست، شیرازه‌ی سعادت زندگیمان را با تو عجین کرده ایم.

حسین جان! انقلاب اسلامیمان، ادامه گام‏ های خونین توست که مرز میان حق و باطل را ترسیم می‏کند و این فریاد بی پایان توست که تا ابد، دل هر ظالمی را به لرزه درآورده است.

خجسته باد آمدن سومین بهار ولایت و مبارک باد این طلوع سبز بی ‏پایان!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.