دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با بیان اینکه تمام برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی جمعیتی داشته باشد، گفت: با بخش‌هایی که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در برنامه‌های خود رعایت نکنند، برخورد می‌شود. 

دبیرستاد ملی جمعیت: پیوست فرهنگی جمعیتی برای تمامی برنامه‌ها ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سیدکاظم فروتن روز شنبه در نشست قرارگاه حمایت از خانوده و جوانی جمعیت شهرستان مهریز با بیان اینکه سفرهای استانی برای بررسی روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده است، افزود: در استان ها و با توجه به برش شهرستانی، رویکردهای جمعیتی تا افق سال ۱۴۰۳ باید برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تمرکز برنامه ها باید روی فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری باشد، ادامه داد: دو نوع فرهنگ سازی باید صورت گیرد یکی فرهنگ سازی در فضای عمومی و دیگری فرهنگ سازی در نظام بهداشتی است.
دبیر ستاد ملی جمعیت بیان کرد: فرزندآوری از نظر نظام بهداشتی به یک ضدارزش تبدیل شد و تغییر ارزش گذاری و فرهنگ سازی باید از همین نقطه آغاز شود و اکنون در زمینه فرزندآوری برنامه های خوبی در حال رقم خوردن است و با تسهیلات و شرایطی که در این زمینه در نظر گرفته شده، فرزندآوری در کشور به ارزش اقتصادی تبدیل شده است.

فروتن با بیان اینکه تمام برنامه های اجرایی، آیین ها و جشن ها باید پیوست فرهنگی جمعیتی داشته باشد، گفت: برنامه دشمن گرفتن قدرت دوراندیشی و آینده نگری از مردم ایران است، نباید فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره بزنیم و مردم نیز باید بدانند که آسیب های پیری جمعیت در آینده به مراتب از مسائل اقتصادی امروز بیشتر خواهد بود.

در این جلسه تعدادی از مسئولان مهریز در خصوص وضعیت تحولات جمعیتی این شهرستان مطالبی بیان کردند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.