معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش برای تغییر محیط‌بانان از ضابط خاص قضایی به ضابط عام قضایی با قانون حمل سلاح در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حل مشکل استفاده از سلاح توسط محیط‌بانان در انتظار تصمیم مجلس

به گزارش قدس آنلاین، حمل و به‌کارگیری سلاح همواره یکی از چالش‌های اساسی محیط‌بانان در حیات وحش بوده و هست و همواره این موضوع بسیاری از محیط‌بانان را با مشکلات حقوقی و قضائی مواجه ساخته است.

قانون حمایت قضائی از محیط‌بانان بهار سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید؛ اما از زمان تصویب این قانون تاکنون بارها و بارها حوادث ناگواری برای محیط‌بانان رقم خورده است.

در همین راستا؛ علیرضا نورمحمدی از بررسی اصلاحیه قانون حمل سلاح در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اصلاحیه قانون حمل سلاح را به مجلس داده ایم و اقدامات مربوط به آن در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی انجام شده و در حال حاضر منتظر تصمیم نهایی هستیم.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این قانون، مشکل مربوط به حمل سلاح از سوی محیط‌بانان در مأموریت‌ها به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر محیط‌بانان ضابط خاص در حوزه فعالیت خود محسوب می‌شوند و در صورت تصویب این قانون ضابط عام محسوب خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.